Gépjárműparkom története és egyéb témák

Nagymotort kéne venni és egyéb napi témák

Te is ételfüggő vagy?

2018. október 10. - wannabebiker

Eltérően a blogom szokásos tematikájától ma az ételfüggőségről fogok beszélni. A blog témájához ez nem kapcsolódik szorosan, de hozzám sajnos igen

Tovább

Elmentem szabadságra, majd jövök!

Augusztus második hetéig szabin vagyok. Az elmúlt egy hétben eddig csináltam már két szobaajtót, egy postaládát, meg még fogok csinálni két ágyat, két szekrényt, két íróasztalt, egy válaszfalat, meg miegyebet.

Ja, meg boldog születésnapot nekem! 45! És már a B oldal forog :)

Nektek is jó pihenést :)

A kút

problémák és megoldásaik

Egy családi házban az élet kicsit bonyolultabb, mint egy társasházban, szinte minden napra jut valamilyen megoldandó feladat, főleg ilyenkor, a nyári időszakban. A társasházban némileg egyszerűbb a helyzet, fizeted a közösköltséget, és a kuka ki van téve minden csütörtökön ürítésre, a lépcsőház tiszta, az ajtót mindig megjavítja valaki, és ha véletlenül beázik a tető, szólsz a közös képviselőnek. Egy családi házban mindezekért te felelsz, ha nincs időd vagy kedved, akkor persze csak szólsz a megfelelő szakembernek, és készíted a pénztárcádat.

Tovább

Fék és fosószilva

Honda VFR750 RC36II - szerviz 1, fékbetétek cseréje

Mi köze a kettőnek egymáshoz? Hát csak annyi, hogy van egy szép nevén Mirabelfám, kicsit szebb nevén cseresznyeszilva, népies nevén pedig fosószilva, szóval van egy ilyen fa a műhelyem mellett és annak árnyákában cseréltem a VFR fékbetétjeit. Jövő héten viszem a mocit műszakira ugye, és mielőtt viszem, meg amúgy is, átnéztem.

Tovább

Az ötlettől a valóságig

Rengeteg ötletem van, rengeteg tervem, nagyon sok mindent szeretnék csinálni, készíteni, általánosságban elmondható, hogy 100 eszem van. Ezen terveknek legtöbbje rengeteg időbe és pénzbe kerül(ne), és ez az első számú magyarázat, hogy miért nem csináltam még meg a cnc gépemet, vagy miért nem gyúrtam magamat szálkásra, vagy miért nem másztam még meg a Mount Everestet, sorolhatnám estig.

Tovább

Lányok motoron

Hogyan tanítom a lányaimat, es egyebek.

Ennek a bejegyzésnek az ötlete már vagy fél éve megvan, mégsem tudtam megírni, befejezni. Maga az cikktéma szerintem jó ötlet, beszélni kell róla, mert a motorosok között szép számmal akadnak lányok is. Mi, ha motoros lányt látunk útközben valahol, mindig felkapjuk a fejünket, hogy nini, ott egy motoros lány. Ez nem diszkrimináció, nem is annyira szokatlan, de épp elég szokatlan ahhoz, hogy mindig felkapjuk a fejünket.

Tovább

Robogónak látszó tárgy

avagy: mit kapsz ma 40000 Ft-ért?

Illúziót és meglepetést.

Kb 1 óra hosszát, vagy amíg meg nem nézed közelebbről, annak az illúzióját, hogy valami jót sikerült venned apró hibával. Majd amikor elkezded közelebbről megnézni, akkor aztán egyik meglepetést kapod a másik után.

Nézzük, pontosan mik voltak ezek a meglepetések a nemrégen vásárolt Peugeot robogómon. Ugye volt néhány jókora karc az elején, az indexbúra törött volt. A héjazat lebontása után vált láthatóvá, hogy az a néhány karc egy komoly perec nyoma, és az idomok összes kis füle le van törve, amivel egymásba kapaszkodnak. Törött a lámpa felfogató füle, gyorskötözővel van felrögzítve, az index búrája sziloplaszttal (úristen!!!) beragasztva...

Az első futómú úgy ahogy van, gatya, a villaszárak kikopva, a szimmeringek oválisra kopva, a fékbetét vason, az első gumi még eredeti, 2000-es évjáratú. Kopott is, cserélni kell. Vajon mennyi km alatt kopik el egy robogó első gumija? 30000? 50000? Ezzel szemben az órában 9000e km van..

Az oldaltámasz igénytelenül tákolva, a csavarok mindenféle szedett vedett, nem gyári csavarok, ami műanyag elem el lehet törve, az mind el is van, a fényezett elemek közül sok az útólag átfényezett.. Szóval az első ránézésre, a pince homályában egész korrektnek tűnő robogóról kiderült, hogy egy kókány szar, szétfaragott barkács fos.

Na, ezt kapod 40e Ft-ért. Azóta vettem rá bontott lámpát, oldaltámaszt, a nem működő óra helyett másikat, új variátort, fékbetétet, levegőszűrőt, ilyesmit, ja, meg megrendeltem a festéket, ugyanis átfényezem az egészet, már félig le is csiszoltam az elemeket.

Az első meglepetés után megcsináltam az elektromos baját, ugyanis nem volt szikra. Ezek a Peugeot robogók indításgátlóval kerültek forgalomba anno, és szeretik egy idő után "elfelejteni" a kulcsot és nem indulnak, nincs szikra. Ezt mondta a google a vásárlás előtt. Na, hát ebből a példányból az immo már régen ki lett hajítva és valaki belefaragta egy Honda Dio CDI-jét.

Mikor ezt láttam, már sejtettem, hogy mi lehet a baj: eltörtek a forrasztások a CDI paneljén. Így is volt, miután az egységet kibányásztam a dobozából. Valami gumiszerű anyaggal volt beöntve, nem volt túl nehéz kikaparni. Vehettem volna másik CDI-t pár ezer forintért, de így még jobb volt. Átforrasztottam a törött forrasztásokat és láss csodát, működött a motor :-) (a képen a feketével bekarikázott részeken látszik a repedés a forrasztásokon. Ennyi elég, hogy a gyújtás eltűnjön)

cpi.jpg

Egy kicsit motoroztam vele, amolyan mad-max stílusban, burkolat nélkül, aztán szétkaptam a felújítás miatt. A motorja kicsit csörög, kicsit gyenge, de nem vészes, meg ehhez a típushoz minden motorikus alkatrészt lehet kapni, az árskála széles, hengerszett például 6-60e Ft-ig van (milyen lehet egyébként az a hengerszett (henger, dugó, gyűrű, csapszeg, tömítés), amit 6000 Ft-ért árulnak?).

naszóval, most éppen felújítom, aztán motorozunk vele, ha meg nem, akkor eladom és jöhet a következő :-)