Gépjárműparkom története és egyéb témák

Nagymotort kéne venni és egyéb napi témák

Térkő történetek III

2019. március 22. - wannabebiker

Legutóbb ott hagytam abba, hogy fel lett törve a beton. Potom 17500 Ft-ért el is szállították, éppen belefért egy 3köbméteres konténerbe.

Tovább

Térkő történetek II. - betontörés

Haladok lassan a térkő helyének előkészítésével.

 

Befejeztem a tükör, azaz a térkő helyének a kiásását, múlt héten szerdán (március 13.), körbeástam azt az elkezdett kocsibejárót, amit 2015-ben kezdtem el csinálni. Nem mondom, a terhelés elviselése szempontjából az elég jól sikerült, simán bírta a teherautókat most, hogy hozták a 6 köbméter sódert meg kavicsot. Az egyetlen probléma az volt vele, hogy valószínűleg nagyon vizes volt a beton, amit anno kevertem hozzá, és a beöntéskor szétosztályozódhatott, emiatt a felülete elkezdett mállani, elporlani, nagyon csúnya lett, ráadásul minden tele volt körülötte kaviccsal meg cementporral.

Van egy kis fúrókalapácsom, még vagy 10 évvel ezelőtt a megboldogult Baumaxxban vettem, OK márkájú, vagy 15e Ft volt. Nem használom túl gyakran, de túl vagyok már vele egy - két fürdőszoba és lakásfelújításon. Ahhoz képest, hogy egy noname kínai gép, egész jól bírja a kiképzést. Na, az ásás utáni csütörtökön elkezdtem azzal felvésni a 20cm vastag vasbeton kocsifeljárót :-) Vitte is, apró falatokban kezdte összetörni a betont, ha ezzel törtem volna, a törmeléket simán felhasználhattam volna az alapba, de sajnos egy óra csörömpölés után arra jutottam, hogy nem akarok 1 hónapig minden este betont törni, így szombaton béreltem a helyi gépbérlő helyemről egy nagyobb bontókalapácsot.

Fú emberek, az brutális volt. Maga a gép 33 kiló, nagyon nehéz. Nem mondom, a sérvműtétem előtt meg sem kottyant volna, de azóta nagyon óvatos vagyok az emelgetéssel, nem szeretném újra a műtőasztalon végezni. Amikor elkezdtem azzal a géppel a betont törni, nem mondom, vitte rendesen, de erősen elgondolkodtam, hogy ér e ez annyit, hogy tönkrevágjam magam, inkább hívok valakit, aki feltöri. Miközben ezen morfondíroztam, valahogy összetörtem az első betonkocka felét és az alatt "bemelegedtem" meg lendületet is adott, hogy viszonylag hamar ment ezzel a géppel a munka, úgyhogy lassan haladtam tovább, úgy voltam vele, ha már elhoztam a gépet, csak kihasználom, a bérleti díjat így is, úgy is ki kell fizetni, legfeljebb a maradékot megcsináltatom valakivel. Aztán ahogy haladtam, egyre jobban belejöttem, rájöttem, hogy elég, ha csak a beton tetejét töröm meg, amíg a vas van benne, a maradék az ütésektől összereped és ki lehet lapáttal szedni. Így aztán a végére úgy belejöttem, hogy fél egyre feltörtem az összes betont és a gépet vissza tudtam vinni, mielőtt a kölcsönző bezárt.

betontores.jpg

Nagyon örülök neki, hogy túl vagyok ezen a feladaton, embert próbáló volt, mire végeztem vele, teljesen elkészültem az erőmmel, aznap már nem is tudtam másba kezdeni, de a nagyon nehezén túl vagyok. Sajnos a betontörmeléket ebben a formában nem tudom használni, kerülgetni meg nem fogom az udvaron évekig, amíg lesz valani felhasználási lehetőség, így rendelni kell egy konténert és elszállíttatom.

Közben pakolgatom a köveket saját raklapra, hogy vissza tudjam vinni a göngyöleget, mert valószínűleg nem végzek a két hónapos határidőn belül, így elveszne a göngyölegekért fizetett 40e Ft, azt meg nem akarom, van költség így is elég.

A következő lépés tehát a betontörmelék elszállíttatása és utána jöhet a szegélykövek lerakása :-)

Hogyan kell (autót) vezetni?

gondolataim a témában és megemlékezés egy balesetről

Ez a mai bejegyzés lehet, hogy egy kicsit hosszabb lesz. A mai reggelen ismét be kellett mennem a városba, ráadásul esett egy kis hó is, plusz nem tudom kiverni a fejemből a hétfő reggeli, 4 halálos áldozatot követelő tragédiát.

Tovább

Drága Index!

milyen húszezer???

Drága Index!

Asszem', ezzel a cikkel most igen erősen mellélőttetek. Nem vagyok vizsgabiztos, nem vagyok oktató, egy kívülálló vagyok. Lassan 30 éve van jogsim, most éppen a gyerekem készül tanfolyamra, talán ennyi érintettségem van.

Amit ebben a cikkben álnév alatt összehordtok az kérem szépen egy rakás szar. Uram jó isten, Zs generációs nyávogás, hogy jaj, úristen, a vizsgabiztost meg kell kenni, most mi lesz? katasztrófa, világégés, Nostradamus?

A cikk elkövetője egészen egyszerűen egy síííííííííííííííp. Barátaim, egyszerűen tudomásul kell venni, hogy nem fog mindenki megtanulni 30 óra alatt vezetni.

Nézzünk egy példát. Én például nem tudok zongorázni. Sohasem próbáltam. És hát mondjuk szeretnék belőle egy certifikátot szerezni, amivel mehetek koncertezni. Tudomásul kell vennem, hogy valószínűleg 30 óra kevés lesz. De még 300 is. Sőt, az is lehet, hogy 3000 is, mert bamba vagyok, vagy béna, vagy egyszerűen csak tehetségtelen, lehet, hogy nincs is zenei hallásom, és lusta vagyok a zeneelmélethez, soha nem fogok megtanulni kottát olvasni.

Jelen cikkünk alanya, érzékeny lelkem, lehet ugyanilyen tehetségtelen a vezetéshez. Lehet nincsen semmilyen technikai érzéke, vagy a térlátás hibádzik, vagy fél 4 keréken, de nem, ő meg akar tanulni 30 óra alatt. És sír, ha nem sikerül 100 alatt sem, és a végén inkább ad 20000 Forintot, mintsem megtanul annyira vezetni, hogy elég magabiztos legyen ahhoz, hogy megtanuljon vezetni és leszarja a jóindulatú "oktatóját". Akkor most ki a hüje, aki adja vagy aki kapja? He?

Nem vitatom, hogy van mit javítani a gépjárművezető képzésben, de azért álljon már meg a menet, mielőtt egy ilyen név nélküli nyígást kiraktok vezércikknek!?!?!

Mi lesz a következő? Beállunk fake newst gyártani, ha nincs kontent???

B*** meg, az ilyen nyígást sohasem bírtam, pláne nem ha pletykaszinten jön. Hányinger.

 

Trollvihar II.

A tegnapi bejegyzésem kapcsán a következő gondolatok fogalmazódtak meg bennem.

1.

A kommenteket letiltottam annál a posztnál, mivel nem vagyok felkészülve arra a fosáradatra, ami onnan érkezett. A csúsztatás és a hazugság a minimum volt, mint vád, amivel szembesültem, de egyenesen volt olyan kommentelő is, aki a gyerekeim kezét meg lábát akarta levágni. Srácok, őszintén: miért?

2.

De nem ez a lényeg, ha nem mondhatom el nyugodtan a véleményem akkor megtartom magamnak. Ami sokkal inkább lényeg, hogy kb. 17000 olvasója volt ennek a cikknek eddig, ebből körülbelül 50-en vették magunknak a fáradságot, hogy idehányják azt a zavaros szemetet, ami a fejükben van, ez az olvasók kevesebb mint fél százaléka, ami meghagyja nekem a reményt, hogy az olvasók 99,5% tud kulturáltan, erőszak nélkül véleményt cserélni. Én nem szeretnék egy olyan országban élni, ahol félnem kell, ha el merem mondani a véleményemet. 

3.

Egyébként olvastam valahol, a vélemény olyan mint a segglyuk, mindenkinek van, de senkit sem érdekel a másé. Úgy látszik azt az 50 trollt igen :-)

4.

Néha elmondom a véleményem, mert nem értek egyet mindenben az aktuális történésekkel, illetve nem értem, hogy bizonyos dolgok miért történnek. Például azt értem, hogy a jó embereket meg kell fizetni, ez mindenütt így van a világon. Azt már viszont nem értem, csak egy maroknyi jó ember van ma Magyarországon? Értem, hogy az építkezések jó hatással vannak a gazdaságra, munkahelyek, áfabevétel és egyéb ilyesmi formájában. Nem értem, hogy miért csak egy fajta építmény kap ilyen kiemelt szerepet? Ha már egyfajta, akkor meg miért nem az utak lettek kiválasztva, mint kedvenc építmény? Ez valahol egy társadalmi vagy gazdasági ciklus, a II világháború után nem volt magántulajdon 40 évig, aztán 1990 után jött a privatizáció, most ismét egy államosítás, jobban mondva centralizálás zajlik. Mikor lesz újra decentralizálás? Ki tudja, de hogy lesz, az egészen biztos.

5.

A politikai témájú kommenteknél előzetesen moderálni fogok innentől. Ez a blog amíg itt van nem lesz a trollok homokozója, menjenek máshová szart fröcsögni.

6.

2012 óta írom azt a blogot, eddig egyetlen egy cikkem sem kapott ilyen figyelmet, pedig volt egy pár, ami index vagy index2 főoldalas volt. Ez a tegnapi poszt nem volt kint semelyik főoldalon és mégis 1 órán belül 10000 fölé ugrott a nézőszám, aminek azon kívül, hogy ez a téma sokakat foglalkoztat, nem nagyon látok más okát, csak azt, hogy van egy trollkommandó, akik erre várnak, ezért is a sok érthetetlen komment, ballipsi meg egyéb jelző. Én nem vágyok ilyen fajta figyelemre, ezt meghagyom a hanyatló nyugat ópiumának.

Röviden ennyi, köszönöm a figyelmet, mehet mindenki haza.

 

Aki nem akar túlórázni, mehet máshova dolgozni

Az is elmehetne máshová dolgozni, aki ezt mondta. De sürgősen.

Tényleg ennyire hülyék vagytok? Tényleg ennyire leszarjátok a magyar dolgozókat? Vagy egyszerűen csak simán érzéketlen bunkók vagytok?

Nézzük csak. Fiatal ember vagy, van egy barátnőd. A csaj veled van, mert lát benned valamit, tudja, hogy rád számíthat, szülhet neked gyereket. Nincs ugyan semmid, albérletben laktok, jobb esetben van egy 20 éves Golfod, de van egy stabilnak mondható munkahelyed, aki nem zsebbe fizet, bejelent a teljes béreddel és minden 5.-én utal. Valószínűleg valamilyen multi, azaz multinacionális cég, tehát nem magyar vállalkozói tulajdon, mert a magyar vállalkozói tulajdonban levő cégeknél nem tudod elképzelni a jövődet, mert arra nem lehet építeni, hogy a múltkor is kaptál zsebbe 20000 Forintot.

Szóval, fiatalok vagytok, van egy stabil alap, amire építhetsz, terveztek a nőddel. Házasság, gyerek, saját lakás esetleg ház valamikor, netán a 20 éves tervbe egy új autó is belefér, csupa ilyen anyagias szarság tudod. A pénz nem valami jó, lehetne jobb is, de vállalhatsz túlórát, ha akarsz, úgy meg már egész jó pénzeket lehet hazavinni, már akár egy új cipőt is megengedhetsz magadnak vagy egy új kabátot a feleségednek, egy új mikrót, egyszóval, fiatal vagy motivált, húzod az igát, becsülettel, a játékszabályokat betartva. 

Néha belegondolsz, látva ahogy az irodisták az ebédlőben divatos farmeben és ingben mosolyognak a jócsajokkal, hogy te is tanulhattál volna többet, de el is hessegeted ezt a gondolatot, egyszerűen nem bírsz a könyv felett ülni, te gyakorlati ember vagy, ha látod, megcsinálod amit kell. Ezért vagy te a Buchmann mátészalkai üzemében a legjobb gépbeállító, ezért lettél később műszakvezető, igaz, a polirporos munkaruhát meg a bakancsot nem tudod még levetni, messze még a divatos farmer. Abba is belegondolsz néha, hogy de jó is lett volna a választott szakmáid valamelyikében elhelyezkedni, és nem könyékig a polírban túrni nap mint nap, de ezt dobta a gép, kisváros, örülsz hogy van egy munkahely, ami rendesen (időben) fizet.

Aztán, megszületnek a gyerekek, a feleséged is visszatalál mintegy 6 év közmunka és munkanélküli segély után a való világba, már ketten kerestek, már nem vág teljesen a padlóra a svájci frank árfolyam ingadozása, de új cipőről szó sem lehet! A feleséged a FAG-ban dolgozik ott talált munkát, pedig már a nagyvárosban laktok, de 3 év álláskeresés után ez volt az első, ahol olyat is felvettek, akinek 6 év lyuk volt az önéletrajzában. A munka nehéz, veszélyes, az egészségre ártalmas, a csapágygyártó gépek folyamatos zajában, az olajgőzben hallgatni a törtető csoportvezető ordítását, hogy ma ennyi meg annyi a norma. 8 óra ebből éppen elég, a feleséged alig várja, hogy kiléphessen a kapun, maga mögött hagyja ezt a szükséges rosszat, és azzal töltse az idejét, amit szeret, a gyerekeivel, meg veled. Te is szereted, ha az anyjuk ott van, valahogy jobban szót ért velük, olyankor minden simább és szebb, finom a leves, van fánk, szeretet, rend és tisztaság, szóval együtt a család, ez az, ami téged is éltet, a legjobbak a napfényes szombatok, amikor együtt kitakarítunk és beleülünk a nemrég vásárolt, szinte új 10 éves autóba, aminek már megvan a napellenzője is és hidegben is beindul. öröm az élet.

Egyszer egy nap, a feleséged jön haza, látod rajta, hogy feldúlt. Sírva mondja, hogy az idióta csoportvezetője, azt akarja, hogy a 3 műszak mellett, még vállaljon túlórát is. Sokáig tart amíg megnyugszik, aztán beletörődünk, hogy egyre gyakrabban kell 12 órát bent maradnia. Az mindegy, hogy az elavult szar gépek selejtet gyártanak, de az emelt darabszám megvan. Aztán már ezt sem elég. Ismét sírva jön haza, hogy a FAG bevezette a folyamatos műszakot, azaz minden nap 12 órát dolgozol, a 2 pihenőnapod ugyan meglesz, csak nem biztos, hogy hétvégére esik, sőt a tervezett beosztás szerint, pontosan egy olyan hétvége lesz a következő hónapban, ami szombatra és vasárnapra esik, igaz péntek 23:59 kor végez és hétfő 6:00 kezd.

A családi életed felborult, a feleséged soha sincs otthon, elkerülitek egymást, amikor te nappalos vagy, ő éjjeles, vagy fordítva. Vagy utaznod kéne valahová munkaügyben egy pár napra, a gyerekeid meg éjjel egyedül lesznek, azon töröd a fejed, hogy oldd meg?

Nem a 4 műszak már nem. Akkor inkább felmond, Leszarjuk a pénzt, dugja fel magának azt a pár ezer forintot amit ezért adnak, aki kitalálta, nekem sokkal fontosabb, hogy a családom egyben maradjon, a feleségem boldog legyen. Ki a faszt érdekli, hogy a buzi csapágyból 500 vagy 600 darab pörög le egy műszak alatt??

És felmondott, úgy hogy ismét újrakezdtük az álláskeresés miatti egy lábon állásos egy helyben toporgást, pedig mi nem luivutton táskára gyűjtünk. Nekem elég a 2 gyerek, 2 szoba, négy láb, 6 kerék. Nem kell több. Nem kell omega karóra, nem kell Ferrari, semmi ilyesmi.

Én csak azt akarom, hogy amink van, azzal hadd legyünk nyugodtak, boldogok, hadd legyen szabad a hétvégénk, és ne legyenek olyan csoportvezetők, akik folyamatosan azzal fenyegetőznek, hogy kirúglak, ha nem jössz túlórázni.

És ma, 2019-ben, akármilyen oknál fogva, ezek az emberek kapnak a kezükbe egy jó példát, meg a 400órás keretet, ami ugyan a törvény betűje szerint az én beleegyezésem alapján történhetne csak meg, de elég lenne egyszer szembemennem a kisfőnök akaratával, mi magyarok kurva jók vagyunk abban, hogy ezt hogyan bosszuljuk meg. 

Azt mondaná a kisfőnök is, amit a nagytól hallott: el lehet menni dolgozni máshová. Igen persze, tudják ők ezt nagyon jól. Cinikus, semmirekellő emberek, akik a mi hátunkon kapaszkodnak magasra.

Magyarország, téged szeretlek.

 

Suzuki SX4 S-Cross 1.4 GL+ tartósteszt

Értékvesztés, a rejtett költség

9000 km környékén járunk a géppel, a kormány idegessége már fel sem tűnik, a fűtómű bénasága lassan válóokká érik, illetve a 2000-es fordulat környéki rángatás szintén. Amúgy az autó jó, meg szép, egy szép-szeles., nyári napon ráborult a ruhaszárító az elejére, kétszer egymás után, így már szép karcos is.

Tovább