Gépjárműparkom története és egyéb témák

Nagymotort kéne venni és egyéb napi témák

Térkő történetek III

2019. március 22. - wannabebiker

Legutóbb ott hagytam abba, hogy fel lett törve a beton. Potom 17500 Ft-ért el is szállították, éppen belefért egy 3köbméteres konténerbe.

Utána következett a kijelölés, ami a nemzeti ünnepünk utáni vasárnapra esett. Előtte, nemzeti ünnepünkön csavarogtunk egyet, egész kellemes kiránduló idő volt, meglátogattuk a Gemenci erdőt. Nagyon szép hely, szinte senki nem volt ott, csak az etetést végző vadőrökkel találkoztunk. Miután a motorfűrészek hangja is elhallgatott, lehetett gyönyörködni az ébredő erdő hangjaiban, nagyon szép hely.

gemenc1.jpgAz erdőben rengeteg kidőlt fa van, sok lóg az ember feje felett az ösvényen, és mivel a Duna árterében van, rengeteg a víz és a vízmosás, sok nagyobb fajta madár, ami ezeken a vizeken él, egyszóval nagyon hangulatos. Kár, hogy nagyon messze van hozzánk, több, mint 300 km. Útban odafelé elmentünk Dunakömlőd mellett, ahol jó 2 évvel ez előtt a VFR-t vettem, elmentünk a Paksi atomerőmű mellett is. Nekem az út minden perce élmény volt, mit csináltak a gyerekeim hátul? Bámulták a telefont.

Általánosságban elmondható Paks környékéről, hogy az Észak-Alfölhöz képest hatalmas minőségi ugrást jelent a környezet állapota, mintha nem is Magyarországon járnánk, hanem Ausztriában, az 51-es út kivételével nagyon jó minőségű utak, a 6-os út ezen szakasza tükörsima, eldobált szemét szinte sehol, látszik, hogy itt értelmes dolgokra megy a pénz és errefelé kultúremberek laknak.

Hazafelé másik utat választottunk, Szegeden keresztül mentünk. Az 51-es út kivételével errefelé is nagyon jók az utak, például az M9-es autóút, amiről eddig még sohasem hallottam, hogy ilyes is van. Ja, szándékosan nem autópályán mentünk, hogy tudjunk nézelődni, ez a nap erről szólt. Szóval az M9 nagyon jó, mondjuk egy kicsit engem összezavart. Tök olyan, mint egy autópálya, a számozás is ezt sugallja, két oldalt ugyanaz a korlát, plusz leállósáv, meg minden, viszont csak két sávos és szembeforgalom van, illetve vannak szintbeli kereszteződései, szóval figyelni kell. A többi, 5x-es út is egész jó, egyszóval, mintha Dél-Magyarországon jobban figyelnének az utakra.

Szegeden már többször voltam, bár csak rövid időkre, de szeretem, szép, kultúrált, tiszta város. A Dóm környékén ettünk egy kiváló pizzát a Pizza Guru étteremben, egy kicsit sétáltunk a nagy téren, aztán indultunk haza. Sajnos ekkorra már erősen besötétedett, így a tájból semmit sem lehetett látni, láttunk viszont mást. Hódmezővásárhelyet, a körforgalmak hazáját. A szegedről kivezető úton kb 10 körforgalom van, aki ezt építette, az nagyon szereti a körforgalmakat, amelyek ráadásul nem is csak egyszeri, mezei, egysávos körforgalmak, hanem kétsávos, fizikai sávelválasztással rendelkező trükkös körforgalmak, ahol oda kell figyelni melyik sávon hajtasz be, mert ha nem vagy ismerős arrafelé, nem biztos, hogy ott jössz ki, ahol szeretnél. Már majdnem teljesen elszédültünk a sok körforgózástól, amikor is közeledvén  Hódmezővásárhelyhez, ismét megszaporodtak a körforgalmak, sőt itt található szerintem az orszában vidéken egyedülállóan a minden körforgalmak királya és királynője, egy emeletes körforgalom.

Hódmezővásárhely bizonyára igen fontos közlekedési csomópont lehet, mert a kb 15 körforgalomban, amin a 47-es Debrecen felé keresztülvezet, mindegyikben ki van írva, hogy HMVH Centrum, még 20km-rel arrébb is :-) Kicsit olyan ez, az emeletes és többsávos körforgalmak helyi burjánzása, mint az üres, sokmilliárdos stadionok, meg lovaspuszták, meg vadászkastélyok. Szívemnek ugyan kedves, hogy itt legalább egy felesleges stadion helyett utat építettek, viszont egy üres emeletes körforgalom árából lehet kijött volna egy sima körforgalom, meg a 47-es felújítása. Ugyanis ahogy elhagyjuk HMVH 30km-res körzetét, visszacsöppenünk a keleti régió rögvalóságába a tengelytörőre aszott 47-es főúton. Mezőberénynél az út két sávból egyre szűkül, ugyanis mindkét sáv fél oldala konkrétan fél méterrel meg van süllyedve, így mindenki középen igyekszik menni, ami még a ritkás esti forgalomban is zavaró volt, milyen lehet ez nappal, nagy forgalomban?

Szeghalomnál, a megyehatáron már olyan rossz, hogy este sötétben aki 60-nál gyorsabban megy, szinte az életét kockáztatja. A lehető legalattomosabban van szétmenve az út: nem is az összetört aszfalborítás itt a legnagyobb gond, hanem hogy az útban fél méteres gödrök vannak, amiket nem veszel észre, mert nem lyuk, hanem az útalap van megsüllyedve. Errefelé nem vezet kormányzati konvojok és A8-asok útja, a parasztnak meg traktorhoz nem is kell jobb nem?

Szerencsésen hazaértünk, tekintve hogy 60-nal közlekedtünk, így másnap folytathattam a térkövezést, kijelöltem a helyét.

kijeloles.jpg

Egyetlen egy dologgal nem számoltam, még pedig azzal, hogy a kutyám konrétan leszarja, hogy én mit és mennyi munkával jelöltem ki, ha valaki elmegy az úton, rohan a kapuhoz tökön-paszulyon keresztül ugatni így hát összeborította nekem a szépen kijelölt-kimadzagozott tervet. 

Jelenleg rakom a szegélyköveket, már kb a felét leraktam. Folyt.köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://wannabemotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr2414614656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.