Gépjárműparkom története és egyéb témák

Nagymotort kéne venni és egyéb napi témák

Suzuki SX4 S-Cross 1.4 GL+ tartósteszt

Értékvesztés, a rejtett költség

2018. október 24. - wannabebiker

9000 km környékén járunk a géppel, a kormány idegessége már fel sem tűnik, a fűtómű bénasága lassan válóokká érik, illetve a 2000-es fordulat környéki rángatás szintén. Amúgy az autó jó, meg szép, egy szép-szeles., nyári napon ráborult a ruhaszárító az elejére, kétszer egymás után, így már szép karcos is.

8 hónapja van meg, kicsivel több, mint havi 1000 km-t megyünk, inkább hosszabb utakra használjuk, kirándulni, utánfutót rángatni, ilyesmi, ritkábban a városban. A fogyasztása valamivel 7liter alatt alakult eddig. Költeni még nem kellett rá, a casco-n és a teljesítményadón felül. Vagyishát kellett, csak erről hajlamos megfeledkezni az ember, mert megbújik ravaszul a háttérben, és csak akkor válik láthatóvá, amikor likvidálod a befektetést, azaz, eladod az autót.

Mi ugye idén februárban, tokkal-vonóval 5,55 M Ft-ért vettük az autót, amiből ugye még 1,7 M Ft kifizetésre vár lízingdíj formájában.

Folyamatosan figyelem, hogy alakul az ára, eddig nem nagyon lehetett találni fiatal használtat ebből a modellből, most van egy. 6500 futott km, GLX modell, ami hitel nélkül 5,5 M Ft a szalonban, de hitelt ugye nem kötelező felvenni. Mondjuk az egyszeri ember ilyet leginkább hitelre vesz, ugyhogy annak a költségét is nyugodtan hozzá lehet csapni a buktához.

scross_ecs.PNG Ennek az alighasználtnak az ára most 5M Ft, de ebből még tuti lehet alkudni valamennyit, legyen mondjuk 4,9 a vége. Azaz, a 8 hónap alatt az 5,5 M Ft-ből 4,9 M Ft lett, ami 600000 Ft, azaz havi 95000 Ft.

Tehát az, hogy egy ilyen autó az udvaromon áll, akkor ülök bele, amikor akarok, oda visz üzembiztosan ahová akarom, királynak érzem magam benne, merthogy új, havi 95000 Ft-omba kerül. Ez aztán a luxus!!

Mondjuk ez a havi 95 a későbbiekben valamelyest csökkenni fog, de ez akkoris komoly luxus, főleg, hogy ezt a 95-t bármi másra is költhetném, így meg csak kihajítom az ablakon.

Általánosságban igaz, hogy minál drágább az autó (tárgy) amit veszel, annál nagyobb a bukta, amikor eladod. Az első Ladámon, amit '92-ben ripityára törtem, pontosan 34e Ft-ot buktam, amennyiért vettem, illetve, még annyit sem, mert eladtam a roncsot. A többi autómon egyre többet, de megmaradtam a 50-100e Ft-os körben. Aztán jött a Stilo, az első igazi, normális autóm, amit 1,1 M Ft-ért vettem és 4 év után alig 700ért adtam, majd a Citroen 1,8 M Ft- vs 1M Ft 6 év alatt.

Ha most lennék 20éves és a mai fejemmel tanácsot adhatnék magamnak, mit is tanácsolnék? Hát, leginkább azt, hogy először is, az autóra közlekedési eszközként tekintsek, semmi másként, hántsak le minden egyéb pátoszt róla ami a fejemben van. Aztán azt, hogy a néhány 10 vagy 100e Ft-os szutykok helyett, járjak egy-két évig tömegközlekedéssel, a pénzt gyűjtsem össze és vegyek valami egyszerű tömegautót, pl Astra, vagy Golf vagy ilyesmi és a vásárlás ELŐTT MINDENKÉPPEN vigyem el egy szervizi átvizsgálásra. Nem haver, nem autószerelő ismerős, meg a szomszéd Józsi ért hozzá, hanem egy rendes, független szerviz. Ja, és tartsam meg 20 évig. Vajon képes lennék rá?

Update: olvasom a totálkáron a selejt Volvó rémtörténetét. Na, ott két év és 70ezer km alatt a fickó annyit bukott, amennyibe az én autóm került, azaz minden relatív, jelen Volvó havi értékvesztése olyan 230e Ft. Ki mit engedhet meg magának.

Ja! Amúgy meg jellemző magyar sajátosság, igazi fillérbaszás a Volvó részéről. Nem, nem cserélik ki a nyilvánvalóan fostenger autót, hanem ügyvéddel fenyegetnek. Gratulálok Volvó, tőlem kaptál egy minuszpontot és nem azért mert az az egy autó szar és most már én is tudom, hanem mert nem cseréled ki, hanem inkább fenyegeted az egyszeri embert, aki így vagy úgy, de megdolgozott azért a 27 misiért. Pedig a Volvó skandináv, vagy ja, nem is, most már inkább kici-óccó?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wannabemotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr3214319697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2018.10.25. 05:50:18

Kinek mi, van akinek nem sok a havi 95ezer. Átlagjoskának viszont igen. Erre jön még a biztosítás, üzemeltetés tokkal vonoval. Sztem sok! A fele is sok lenne. És Átlagjoska megy évi 10ezret se. Érdemes visszaosztani az évi költséget km/ft-ra és rádöbbeni hogy mennyibe is van per hó az autózás.