Gépjárműparkom története és egyéb témák

Nagymotort kéne venni és egyéb napi témák

Ez is megvan

A Piaggio sztori - 5.rész

2018. október 01. - wannabebiker

Ma már a Piaggioval jöttem a munkába, elkészült, megvan ez is.

Az okmányirodai résznél hagytam abba pénteken. Azt a bejegyzést a várakozás közben, mobilról írtam, pont el is ment vele a 1,5 óra, amíg vártam. Végigvártam amíg az ügyintézők megebédelnek, amíg megbeszélik a szakmai és egyéb ügyeiket, amíg a mindenféle Petikék, Sanyikák, Marcsikák, meg Brigikék elintézik a dolgaikat.

Az ilyen Petikék, Sanyikák, Marcsikák, meg Brigikék valószínűleg mindannyian valamelyik autóház (esetleg fabódés neppertelep, vagy csak egyszerű ügyeskedők) alkalmazottai. Onnan lehet őket megismerni, hogy a Petikék és Sanyikák általában valamilyen zselézett hajú, Hilfiger pólos, aranylánycos, dizájnercipős bájgúnárok, a Marcsikák meg Brigikék meg szebb napokat is megélt, kicsit hizásnak indult, legtöbbször már-már slampos, de még mindig igen erősen sminkelt hölgyek, közös bennük a Petikékben és a Brigikékben, hogy mindannyian egyszerre több ügyet intéznek, vaskos dossziékkal, több rendszámmal szaladgálnak, ők azok, akik miatt hosszú 10 percekre megakad a sor haladása, minden ügyintézővel pertuban vannak, ők azok, akik nagy hangon uralják a teret az okmányirodákban. Nem mondom, nem lehet rossz üzlet más helyett ülni az okmányirodában egy pár ezer Forintért, a munkanélküliségtől mindenesetre jobb. Én még soha nem tudtam úgy odamenni amikor valamilyen ügyem volt, hogy ne legyen 2-3 ilyen Sanyika, vagy Marcsika, egyszerre 50 ügyet intézve.

Szóval türelmesen kivártam a soromat, míg végül az én számomat jelezte a kijelző. Eljött hát pillanat, előtte pár perccel már találgattam, melyik ügyintézőhöz kerülök, ahhoz, amelyik a múltkor a Citroennél kifizettette velem az átírást, vagy a másikhoz vajon? Aztán végül egy fiatal csókához kerültem, akit még nem láttam itt. Dr valaki volt a neve, néhányszor rámhozta az izgalmat, elég erősen nézegette a köztes adásvételit, az új adásvételit, minden adatot leellenőrzött rajta, aztán tanácsot kért az idősebb kollégától, majd kb egy 10 perc papírtúrkálás, fénymásolás, számítógépcsapkodás után mozgásba lendült a gépezet és minden egyéb nélkül átírta a motort, kiállította az új forgalmit. Azaz túl vagyok rajta, ez is készen van :-)

Az okányirodából kifelé menet, ahogy mentem a motorhoz, ízlelgettem a siker ízét, elgondolkodtam azon, hogy ezt is megcsináltam, milyen jó érzés is ez :-) A számla 227000Ft-nál áltt meg. Sok ez vagy kevés? Hmm, nehéz eldönteni, én azt gondolom, hogy rendben van. Ilyen motort, azaz 250-es robogót, ami forgalomképes, azaz van rendszáma, műszakija és üzemképes, olyan 180000 Ft-tól elérhető a hahu.-n, de ezért a legalját kapod, ne legyenek illúzióid, amit még át kell íratnod, azaz alkuval, átírással kb 210-220e Ft körül lenne, és még nem szervizeltél semmit. Szóval ha ezt nézem, nem volt rossz üzlet, van egy frissen szervizelt, friss műszakis gépem átírva ennyi pénzért, plusz egy eladó elektronikám, amit ha el tudok adni, akkor olyan 207e Ft lesz a teljes bekerülési költség. Szerintem jó, bár itt körül már vehettem volna olyat, amiben kevesebb a rizikó, de valahogy azt én nem érzem magaménak.

A részletes számla ígynéz ki:

vételár 70000
utiktg 18500 (520km + matrica)
Új gumi hátra 17000
Új alkatrészek 31000
Elektronika javítás 32500
Olajak 8000
útvonal engedély 3500
felesleges eredet + műszaki 3600
eredetvizsga 15500
Műszaki vizsga 10000
Átírás + forgalmi + törzskönyv 16000
összesen 227000

Ezeket a motorokat magamban én mentett motoroknak hívom. Megmentem őket a bontótól és adok nekik még egy esélyt az utakon. Van aki kóbor kutyákat ment, én elhanyagolt motorokat. Azon gondolkodtam, miért csinálom, mi a motivációm? Alapvetően az anyagi okok mellett, mert egyszerűbb lenne megfogni 1M Ft-ot és venni egy keveset használt Honda Forzát, azt is szeretem, hogy sikerült legyőzni az akadályokat. Például a Dobokókőre is fel lehet menni autóval is 20 perc alatt, de teljesen más élmény a családdal a Rám szakadékon keresztül 4 óra alatt felmászni, közben gyönyörködni a kilátásban, viccelődni, egymást segítve mászni, befalatozni a magunkkal hozott elemózsiát. Teljesen más élmény, ami sokáig megmarad. Egy kicsit magamat is beleteszem ezekbe, és büszkeség tölt el, amikor ránézek, hogy ezt is megcsináltam :-)

Az okmányirodai rész nem volt teljesen rizikómentes, itt még több minden félremehetett volna. Amikor egy pár napja megkaptam végre 3hét telefonálgatás után az esztergomi kormányhivataltól a rendszámot és a forgalmit, az ügyintéző hölgy, szintén valami dr, nem volt teljesen biztos benne, hogy kell e fizetnem az ismételt forgalomba helyezés 10900Ft-ját, ami egy nem várt, felesleges költség lett volna nekem, amiből így is volt már elég. Hála istennek ilyen fel sem merült a konkrét átíráskor, sőt, a korábban olvasott dupla vagyonszerzési illetéket sem kellett fizetni, egyszerűen csak azt, ami rám vonatkozik.

Én azt mondom, nem kell félni az ilyen átíratlan járművektől, csak oda kell figyelni, hogy meglegyen a köztes adásvételi (az eredeti példány!), ha esetleg több van, akkor midegyik. Ha valahol megszakad a lánc, akkor átírhatatlan lesz a jármű és a moci a bontóban végzi. Ezt a motort most azért mertem megvenni, mert megvolt a köztes adásvételi (eredetiben, a fénymásolt, vagy a másolat nem jó!!!), sőt emiatt még tovább tudtam alkudni az amúgy is jó árat. De nagyon oda kell figyelni ilyenkor: minden adat legyen jól kitöltve a régi adásvételin, mert nem biztos, hogy az előző tulaj segítőkész lenne, ha esetleg valami hiányzik.

Itt, már az irodaház parkolójában:

x9_kesz1.jpgx9_kesz2.jpg

A fehér nem az enyém :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://wannabemotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr414274093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.