Gépjárműparkom története és egyéb témák

Nagymotort kéne venni és egyéb napi témák

A kérdés még nem dőlt el

A Piaggio sztori - I. rész

2018. szeptember 10. - wannabebiker

Mármint az a kérdés, hogy hülye vagyok e.

Jelenleg úgy állunk, hogy így:

futonazx9.jpg

Az ott az én utánfutóm a képen, rajta pedig az X9, most már szintén az enyém, ugyanis megvettem.

Szóval az úgy volt, hogy amióta megvan a Peugeot robogó rájöttem, hogy városba a robogó való, és a gondolat befészkelte magát a fejembe. Elkezdtem nézegetni a hahu-t, a képesmotor.hu-t, keresgéltem, nézelődtem, álmodoztam. Abban még nem vagyok biztos, hogy a Hondát el akarom adni, ezért arra gondoltam, hogy jó lenne valami olcsó 250-es robogó mellé, aztán majd győzzön a jobbik és valamelyiket eladom. Éppen emiatt, nem akartam sok pénzt kiadni érte, a fájdalomküszöb olyan 200e Ft- körül volt, de már az is erős túlzás. Papírmunkával, mindennel együtt. Ezért a kínálat alján keresgéltem, a zaccot turkáltam, motorhibás és karambolos Apriliák, 50-esként használt 125-ösök és mindenféle kínai vagy egyéb ismeretlen szemét között. Ebben az ársávban olyan nevek, mint Kymco Exciting, vagy Suzuki Burgman már csak menthetetlen állapotban fordulnak elő. Veszélyes terep ez, könnyen bele lehet futni egy gazdasági totálkárba.

Aztán felbukkant ez a hirdetés, egy Piaggio X9, forgalomból kivonva, hajtáshibával. 150-ért kezdte el hirdetni, ami a képek alapján erős túlzás volt, mivel ilyen X9-t, olyan 200-220e Ft-t tól már lehet találni. Felhívtam az eladót, már csak azért is, hogy mi alapján találta határozta meg az árat. Nagyon nem tudott erre, mit mondani és már abban a beszélgetésben leengedte az árat 120e Ft-ra, de azt is mintha inkább kérdezte volna.. A lényeg, hogy gondolkodtam rajta egy pár napot és úgy döntöttem, hogy teszek egy ajánlatot, ami 70000 Ft volt. Felhívtam, elmondtam neki, amire egy csuklásszerű nevetés volt a válasz. Mivel nem mondott rá semmit, emailben is megírtam neki az ajánlatomat. Aztán csütörtök este felhívott és megkérdezte, hogy lehet e alkudozni még egy kicsit. Érted? Ő akart alkudozni, mondtam persze, ő 90-t akart, de ad hozzá bukót meg egyéb szemetet, ami nekem nem kell, mondtam, hogy legyen 80 és ebben maradtunk, meg abban, hogy szombaton elhozom.

Péntek délelőtt hív, hogy nem lehetne mégis még pénteken elhozni? Ennek lett a vége az, hogy pénteken este 10órakor, Pest mellett, sötétben vettem egy motort, amiről természetesen a helyszínen még további dolgok derültek ki, többek között az, hogy nincs átíratva. Ezt a srác a telefonban ügyesen elhallgatta én meg mindenre rákérdeztem, csak erre nem. Ekkor már volt mögöttünk majd 300km, egy fél tank benzin és egy autópálya matrica, szóval ez nem lehetett akadály. Még mielőtt megírtuk az adásvételit megnéztem a számokat, hogy stimmelnek e. Ugye csak törzskönyv volt, amin más név szerepelt. Egyből összeállt, hogy ezért lett hát hivatalból kivonva, mert a srác nem íratta át. Hab a tortán, hogy jogosítványa sem volt rá, bár ezt nem ellenőriztem, úgyhogy akár hazudhatott is.

Amikor szembesítettem azzal, hogy barátom, hát ez nincs átírva, a gyerek egy egész percig csak hebegett-habogott, egy értelmes szót nem tudott kinyögni, szinte megsajnáltam. Ez a tény, még egy további ismeretlent adott az egyenlethez, amiben már enélkül is volt elég. A vége az lett, hogy a dupla átírás miatt végül mégiscsak 70e Ft-ot adtam érte. Megírtuk az adásvételit. A srác körülményei pontosan olyanok voltak, mint ő maga, mondjuk éppen költözésben volt, de kb úgy nézett ki a szobája, mint ahol bomba robbant. Kutya-macska ki-be rohangált, cigifüst, meg ki tudja még mi. Amúgy a gyerek elég szimpatikus arc volt, de 40 évesen szerintem ettől egy kicsit több felelősségérzet kellene, hogy legyen egy emberben.

Kérdezte tőlem, hogy mit gondolok ő mennyiért vette a motort? Gondoltam, hogy nem annyiért amennyiért most eladja, 450ezret adott annak idején érte. Hát barátom, gondoltam magamban, ez a te bajod..

Hajnal 2-re értünk haza, futóval csak 80km/h a pályán ugye, illetve a fogyasztás miatt sem volt baj a lassú tempó, így is felment 7,5l/100km-re.

Másnap nekiálltam megnézni, hogy mit vettem. A festése csúnya, össze-vissza van karmolva, de a műanyag elemek teljesen épek, minden fül a helyén, egy pár csavart kell pótolni. A szélvédő az sajnos törött, egy új 30e Ft, de valahogy megragasztom ezt a töröttet, nem hiányzik belőle rész. Első dolgom volt meggyőződni arról, hogy mi is az a hajtáshiba, levettem a variátorfedelet, és valóban az volt, amire a srác elmondása alapján számítottam:

Szíjszakadás.

vari.jpg

Azért ez nem gyenge. Őszintén: mennyire kell ehhez felelőtlennek lenni? Jogosítvány nélkül, rendezetlen papírokkal, mindenféle karbantartás nélkül, csak úgy menni bele a világba, ami el nem szakad valami? Legyen az egy szíj, vagy akármi más. A motor többi részének az állapota természetesen ennek megfelelő:

- a hátsó gumi simára kopva

- fékbetétek vason

- az olaj mint a fekete szurok, hasonlóan a levegőszűrőhöz.

- akku nincs

Ezen felül a jobb első féknyereg ereszti az olajat, ahogy mindkét első teleszkóp is, vannak elektromos bajok is, nincs hátul világítás, az indexkapcsoló rossz és kifúj a kipufogó. MIndez úgy derült ki, hogy miután szétszedtem a hajtását, beleraktam a Honda akksiját és beindítottam. Viszonylag könnyen beindult, miután a benzint felszivattam a karburátorba, egész jó hangja van, az említett kipufogókifújáson kívül. A fordulatot jól veszi, szóval innen már nagy gond nem lesz. Az alkatrészek amik a karbantartáshoz kellenek olyan 70e Ft-ban lesznek, a papírmunka elvileg olyan 40e.

Az egyedüli gond, hogy ilyennel még nem volt dolgom, hogy nem volt átírva, amit megvettem. Elvileg más is járt már így és a dupla illeték megfizetése után, ami jelen esetben plusz 5000Ft-ot jelent, meg volt a procedúra. A sokismeretlenes egyenlet része még, hogy otthon vettem észre a törzskönyben a relytélyes "eredetvizsgálat hiánya" bejegyzést, amiről nem találtam használható infót a neten.

Ami jó, hogy megvan a szervizkönyve a gépnek, ami ebben az ársávban szinte a fehér holló kategóriába esik. Aszerint a gép olaszországból jött és 29000km-ig szervizelték, az utolsó néhány bejegyzés 33000ig már csak olaszul, tollal van írva pecsét nélkül, talán a második tulaj lehetett, aki magának szervizelte. Valamikor itt kerülhetett Magyarországra 2013-ban és innentől nincs bejegyzés. A srác az adásvételije szerint 2013 juniusban vette, és 2014decemberben kivonták a forgalomból. Ezek alapján az órában látható 41ezres futásteljesítmény nem is olyan hihetetlen, ezért szinte elképzelhetetlen, a magyar nyilvántartásban szereplő 99997km-es bejegyzés 2013-ból. Ilyenkor egyébként mi van, amikor a nyilvánvalóan a nyilvántartó rendszer adata a rossz?

Egyébként ez az apró tény teljesen eltörpül a többi papírmunka gond mellett, apró bosszúság csupán most, eladáskor meg még így is ez a moci lesz Magyarország legolcsóbb, frissen szervizelt x9-e.

Ma már próbáltam hívni az esztergomi okmányirodát, ahol a rendszám és a forgalmi le van adva, hogy valahogy visszaszerezzem azokat, de egyelőre eredménytelenül, kicseng, majd elhallgat, mintha valaki azonnal letenné a telefont, ahogy felveszi.

Ha minden jól alakul, szeptember végére lesz egy egész jó állapotú, friss műszakis, frissen szervizelt nagyrobogóm. Ha nem, akkor ugyanitt x9-hez bontott alkatrészek eladók!

A végére még pár kép. hogy milyen szerszámot csináltam a variátor blokkolásához, illetve, hogy jött ki belőle a hajtószíj, és egy rövid eszmefuttatás arról, hogy milyen jó ez a hippimentalitás, amit a srác képviselt. Szeretkezz, ne háborúzz olvasható a facebook profilján, és tényleg, az életben is egészen kedves fickónak tűnt, viszont nem tudom, hogy minden hippi ilyen e, de a 450ezres befektetése hamar elolvadt a hozzáállásának köszönhetően, ami szerintem mondjuk megengedhető ha az ember 20 éves, de ő már 40...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wannabemotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr114232179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.