Gépjárműparkom története és egyéb témák

Nagymotort kéne venni és egyéb napi témák

Auf der Suche..

2018. augusztus 30. - wannabebiker

Kéne egy robogó.

Egy nagy. legalább 125-ös, de inkább 250-es, adott esetben 4-500-as. Mióta megvettem a feleségemnek az Elyseo-t és mentem vele, az automata váltó kényelmét nem tudom kiverni a fejemből. Azóta a VFR-t nagynak és esetlennek érzem a forgalomban, azóta valahogy nehezebben viselem, hogy 10 perc után zsibbad a csuklóm és a kézfejem, a sportkipufogót is levettem és a gyárival járok, egyszóval valahogy "kiöregedtem" a sportmotorból, legalábbis a munkába ingázás témakörében, erre most inkább egy robogó lenne a megfelelő eszköz.

Nosza rajta hát hahu elő, mi a felhozatal. Pénzem most nincs ilyenre, ezért várom a lottóötöst, hátha találok valamit, olcsón, lehet üzemképtelen, törött is, majd megjavítom. Tisztában vagyok vele, hogy álmokat kergetek, ennyi pénzért nem lesz egyszerű valami használhatót szerezni, de reménykedek. Jól csoportosítható az az ársáv, ahol én kereskedek, nézzük.

1. A magyar okmányokkal kifejezés értelmezése

Egy dologban nem vagyok hajlandó engedni, nem érdekel a külföldi papíros, ezért úgy van beállítva a kereső, hogy csak magyar okmányos legyen a találatok között. Két okból nem érdekel:

a. ezzel még kanosszát kell járni a magyar papírokért, ami motortól függően könnyen elmehet 100-150e Ft-ig.

b. természetesen mind kifogástalan, meg frissen szervizelt ésatöbbi szemét. Ha ilyet akarnék, kimennék olaszba és beállnék neppernek, mert mindjárt hoznék is vagy hármat. Én is nézem a subitót, meg a többit, ott is csak szemetet lehet kapni 800 euróért. Ebben az esetben biztos lehetnék abban is, hogy nem lesznek hiányzó papírok, ami miatt a motorom a kifogástalan állapotú, csak éppen semmire nem jó kategóriában landolna, mint ez:

nolicenseplate.PNG

Természetesen, az én okos, magyar honfitársaimnak egy ilyen jelentéktelen dolog, nem jelent semmit, a külföldi papírokkal rendelkező gépet kanyar nélkül magyar okmányokkal, friss műszakival hirdetik, mintegy megelőlegezve a bizalmat maguknak és a mocinak, jobb esetben esteleg feltüntetik a teljes fizetendő összegnél a néhány 10ezer Forintos regisztrációs díjat.

Több okból is zavar, hogy külföldi papíros gépet magyarként hirdetnek a fent leírtakon kívül. MIért kell? Miért kell, már a hirdetésnél átverni? Miért kell hazudni, hogy 15e Ft a forgalomba helyezési költség? Ha lehetne, az ilyen hirdetéseket azonnal kimoderálnám a picsába, a feladója meg legalább egy hónapig nem adhatna fel másik hirdetést.

2. Az "50- esként használom"

Azt gondolom, ez maga a királykategória, az eladó nagyrobogók kingsize életcsászár kasztja. Persze érvényes magyar okmányokkal hirdetve. Sokszor, sok helyen beszéltünk már erről, a zavarosban halászó kategóriáról, a jóvanazúgy, a megoldjuk okosba csimborasszójáról, asszem nekem ehhez nem is kell sokkal többet hozzátennem. Az is hülye, aki ilyet hirdet, de az igazi hülye, aki az ilyet megveszi. Persze biztosan vannak olyan tanyasi életcsászárai, akiknek bejön ez, de egy átlagember számára az ilyen teljesen felejtős. Lehet, hogy megsprólod az egyszeri átírási díjat, legyen mondjuk 50e Ft, de elég ha egyszer elkap egy olyan hülyerendőr, aki nem is olyan hülye, és mindjuk neki is van Kymco Agiliy-je otthon, vagy látott már robogót és egyből levágja, hogy rendszámköteles kategórián veretsz mindenféle papírok nélkül. Azonnal buktad a kezdeti nyereséget, az önbizalmadat és mehet a robogó "nem bontom meg, annyiért ajándék" kategóriába, és itt realizálja az életcsászára a második vastag veszteséget, amikor feleannyiért sem kell a kutyának sem a szarja. Egy esetleges biztosítási esemény bekövetkeztén a forgatókönyv kb ugyanez, plusz az elamaradt biztosítási díjak, meg a kár. A tulajdonviszonyokról nem is beszélve. Szóval nagyon - nagyon hülyének bátornak kell lenni egy ilyenhez.

segedmotor.PNG

3.A "hibátlan, csak mégsem"

Ismertiek a viccet? Amikor a reményeit feladó társkereső nő, már úgy adja fel a hirdetést, hogy kis testi hibával is fogad reménybeli udvarlókat, és amikor megjelenik Quasimodó az interjún akkor megkérdezi tőle, hogy ez magának kis testi hiba?!?! Erre Quasimodó válaszul a karját felemelve a hónalját mutatva kérdi, hogy: nem tetszik? Akkor nyalja ki a seggem!

Na kb ilyen ez a kategória is. Ez a hirdetés egy 125-ös Keeway Arn, magáért beszél. Jó, csak mégsem. Csak egy kicsit szét lett szedve. Csak egy kicsit össze kell rakni. De jó, hidd el nekem! Persze ugyanannyiba kerül, mint egészséges társai.

jodenem.PNG

4.A leharcolt fos, hibás, törött szemét

Ezeknek legalább van magyar okmánya. Ez az álmodozók igazi otthona, a 18ezer Forintért vettem 120-at ér dicsekvések igazi kincsesládája, a barn find kategória belépőcsarnoka. Valójában itt válik el a szar a májtól, hogy kiből lesz 2 hónap múlva megkeseredett lúzer, és akar hatalmas bukóval megszabadulni a neislássam többé szemetétől vagy, kiállja a próbát, kiforr, mint a jó bor és belépőt nyer a barn finderek titkos társaságába, a használtjármű vásárlók krémjébe, akit már nem annyira egyszerű átverni, aki már nagyjából tudja, hogy mit akar, aki már tudja, hogy mikor kell azonnal menni, mert beüt az "igen, ez az ami kell nekem érzés".

motorhibas.PNG

Ezzel a kategóriával az a baj, hogy általában drága. A fenti hirdetésben szereplő Aprilia például jelenleg már 90-ért szerepel a hahun. Motorhibás ugye, lejárt műszakival. A motorhiba bármi lehet, a zörgés nem jó jel, lehet valami a blokkban, lehet valami a hajtásláncban. A legegyszerűbb lenne ehhez venni egy másik blokkot, 35-40e Ft-ért. Mondjuk 80-ra lealkudva, akkor kerülne 120e Ft-ba. Elmentél érte 10e Ft-ért, átíratod, leműszakiztatod további 40e Ft-ért és akkor tartasz 170-e Ft-nál. Ekkor van egy használt motorod a neveden friss műszakival, innen jönne az esetleges szervizelés költsége, olajcsere, gumi, hajtáslánc, mondjuk egy törött tükör, egy kopott fékbetét, netán egy féktárcsa, óvatos becslés szerint olyan 30e Ft tuti ráugrana. Tehát a fenti mocó teljes költsége 200e Ft környékén várható, ami mondjuk még éppen vállalható lenne, de ennyiért már olyan Scarabeót lehet venni, aminek nincs motorhibája. Úgyhogy a fenti példány maximum 45-50e Ft-ot ér. Rengeteg ilyen motor van ebben az árkategórában, 200e Ft körül, egytől egyig olyan 45 - 60e km-rel hirdetve, ráadásul ezek között elég sok a külföldi származású, bizonytalan előéletű darab. Ezeknél a vásárlás költségein felül nyugodtan lehet még legalább 100e Ft további költségre számítani. Persze, aki arról álmodik, hogy olcsón vesz valami szuper darabot apró hibával, az komolyat fog csalódni, amikor rájön, hogy ingyenebéd nincs, mégiscsak jobb lett volna valami üzemképeset venni, ugyanis egy javítani való motor a használtságán felül kurva nagy rizikó, nem való mindenkinek. Szóval az ebben a kategóriában hirdetett motorokkal nagyon óvatosan kell bánni. Van pl egy 250-es Honda Helix, ami ugyan csúnya, de a technikáját tekintve egész érdekes, 150ért hirdetik. Nem is rossz, jó alkuval lemehetne 125.ig. Nosza gyerünk, kifizetem a HD szolgáltatás 400Ft-os díját, megnézem a nagyobb felbontású képeket. Ezen már látszik a kendácsolt kipufogó, a törött idom, a házi gyártmányú ülés. Ha ezeket szeretném rendbe tenni, akkor gyorsan még 150, tehát ez egy használt motor 300e Ft-ért, és még innen jön az átírás+ szervizelés 100e Ft-ja. 400ért meg már megintcsak lehet valami jobbat venni. Estig sorolhatnám ezt, van vagy 100 ilyen motor csak a hahu-n.

5. A barn find

Azaz pajtalelet. Az eredeti állapotában megmaradt veterán gépekre használják ezt a kifejezést, amiről, ha a vastag porréteget lemossák, már mehet is a piacra, 500% haszonnal. Mint Columbo felesége. Mindenki hallott már róla, tudja, hogy létezik, de még senki sem látta. Mindenki szeretne ilyet. Ennek a vágynak az eredménye, az "50-t adok érte és azonnal indulok" telefonhívás a vevői oldalon, illetve a "telefonon alkudozók kíméljenek" az eladói oldalon. Nekem szerencsém volt, én láttam egy ilyen hirdetést. Egy Aprilia Atlantic400, 2008-as, magyar papíros, 50e Ft-ért, a HD képeken is jól nézett ki, valahol Pest környéként. Mivel állandóan a hahun lógok, hamar láttam a friss hirdetést. Motorhibás volt, az eladó nem kertelt, megírta, hogy a leszakadt szelep elrendezte a blokkot, stb. Azonnal jelzett a csengő, menni kell!! Mire megnéztem, hogy kb 2000 Eurónyi alkatrész kellene csak a blokkhoz, már el is tűnt a hirdetés, valaki már lecsapott rá, mindezt este 9 kor. Valaki, akinek volt egy ilyen blokkja, bagóért hozzájutott egy olyan motorhoz, ami normál állapotban 500e Ft-körül megy. Én valószínűleg nem vettem volna meg, mert elriadtam az alktrészáraktól, másik blokkot meg nem akartam vadászni hozzá, de még időm sem volt végiggondolni, olyan hamar lecsapott rá valaki. Úgyhogy, aki olcsón akar jót, annak fel kell készülnie, résen kell lennie, és bízni kell a szerencsében.

+1

A végére még egy kategória ráadásként, aki csak úgy hirdet. Ő sem tudja mit és miért. Volt egy kedvenc hirdetésem, sajnos már eltűnt, így nem tudom megmutatni. Egy rossz minőségű kép volt benne, amin 3-4 Babetta meg egyéb szoci kismotor volt, elég leharcolt állapotban. A hirdetés ezzel szemben nagyrobogó adatokkal volt kitöltve, a szöveg meg az volt, hogy a megadott adatokat nem kell figyelembe venni, telefonon kell érdeklődni, mindez148e Ft-ért hirdetetve. Édesfaszom. Hát mi ez? Szedjük már össze magunkat, ezért teljesen kár volt használni a drága internetet. A másik:

piaggiox9.PNG

Egy piaggio X9. Nincs rossz árban, közel van, megnézném. Hívom, nem veszi fel. Látom a szélvédőn a mentős matricát, biztos alszik, dolgozik, életet ment. Ezzel magyarázom, hogy sokadjára sem veszi fel. Berakom a parkolóba, egy hét után felveszi a telót. megnézném mondom. Jóvan, de nincs Debrecenben, Nyíradonyban van. Jóvan, az 30km, kigurulok motorral, nem gond. Aszondja, de nem jó, mert nem Nyíradonyban, hanem Szakolykertben van a gép. Az Adonytól még vagy 10km, itt le is tettem a telefont, hogy majd hívjon, ha el akarja adni. Nem is a plusz 10km miatt, hanem mert nehogy már én vergődjek, mert meg akarom nézni. Ilyen motor annyi van mint a tenger, viszlát!

A másik, egy Kymco Xciting, gyújtáshibával, 200-ért. Hívom, hajdúnánási, hát a motor nincs otthon, csak a burkolat elemei, a többi meg a szererlőnél Debrecenben. Jó, hát megnézhetem a szerelőnél is, közel van, nem gond. Jó, egyeztessek a szerelővel. Megadta számát, hívom a figurát. Soha többé nem teszek ilyet. Szabályosan meg kellet magyaráznom, hogy miért akarom én pont azt a motort megvenni. Fasz közöd van hozzá majom! Szóltam a tulajnak, ha valóban el akarja adni, akkor előbb vigye haza a gépet és szóljon. Mondanom sem kell, hogy ebből nem lett üzlet.

Ilyenből is van jópár, nem értem mi a fasznak hirdet, nehogy már szívességet tegyen nekem azzal, hogy én megvehetem az ő motorját, ha éppen úri kedve engedi! Az ilyet fénysebeséggel hagyom ott, ha nagyon bunkó, teszek én is egy hasonlóan bunkó ajánlatot, mint jelen Kymcóért is egy 150-t :)

Ami még meglepett, hogy mennyi motorhibás Aprilia van hirdetve, azokkal tényleg lehet valami komoly gáz. Az is egy jó sztori volt:-)

Egri Scarabeo, 99ért, motorhibás. A képeken egész jól mutatott, nagy szélvédő, stb, akkoriban épp vacilláltam azon, hogy a másik motorhibás Scarabeót megnézem, de ezen az egrin volt egy nagy szélvédő, azon meg nem, úgyhogy hívtam az egrit. Nem vette fel, de hamar visszahívott, hogy jaj hát azért nem vette fel, mert pont akkor vitték el a gépet. Van ilyen, csalódott voltam, de örültem, hogy nem vertem magam felesleges költségekbe. Aztán látom, hogy ismerős szám hív délután, hogy hát érdekel e még a moci. Mert akkor megint megvan, mert visszahozta a délelőtti, mert nem stimmel a motorszám, mert már egy másik blokk van benne, amit nem lehet lepapírozni, mert a régi blokk már egyszer tönkrement. Nem voltam Egerben :-)

Szóval érdekes ez, mennyi hülyeséget lehet találni, hazugságot, álmodozókat és álmokat, de ha nem lenne, nem tudom min lehetne csámcsogni, engem a barátok közt nem érdekel :)

Magyar használtjármű piac! Én így szeretlek!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wannabemotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr4314204827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.