Gépjárműparkom története és egyéb témák

Nagymotort kéne venni és egyéb napi témák

Suzuki S-Cross 1.4 GL+ tartósteszt

Az osztrák alpokban

2018. június 26. - wannabebiker

Valahol a 6000.km és a 4. együtt töltött hónap után a következő a helyzet.

Különösebb esemény magával az autóval nem volt, teszi a dolgát, a fogyasztása 7l/100km körül alakul, megjelentek az első karcok és a lemoshatatlan bogárnyomok. A csomagtartó zárja 10 esetből egyszer nem hajlandó záródni, ilyenkor 3x - 4x le kell csapni, aztán megint jó a következő 9 alkalommal. A kulcs nélküli indítás szokott még hülyéskedni, leginkább olyankor, amikor én már beindítottam az autót és a feleségem valamivel utánam száll be. Ilyenkor ugye nyílik a jobb egy ajtó, sárgába vált a kijelző és jön a hibaüzenet, please place keyfob. Ilyenkor közel kell tenni a kulcsot az indítógombhoz és akkor abbahagyja, nem nagy gond de idegesítő.

Aztán rájöttem, mire jó az agilis kormány + kemény futómű + erős motor kombináció: olyan kanyarsebességeket lehet vele menni, hogy ihaj és ez nagyon fun :-) A hazafelé vezető úton van két körforgalom, amit egyéb autóval eddig 40-nel abszolváltam, ezzel már megvolt az 50 is :-) Ami nincs lerögzítve az ilyenkor mind repül, de nagyon király, sportos gokart.

Úgy látszik a totalcar szerzőin kívül itthon sok olyan ember van, aki lát valamit ebben az autóban, ugyanis egyre több van belőle az utakon, ugyan nincs annyi mint a Vitarából, de csak ebből a kék színűből láttam eddig Debrecenben vagy 6 különböző rendszámot.

A mai bejegyzés apropója, hogy egy pár hete voltunk Ausztriában, Hallstadtban és környékén. Autópályán mentünk, illetve Ausztriában az utolsó 100km-t országúton. Maga az út eseménytelenül telt, eltekintve, hogy Hatvan magasságában elértük azt a hidegfrontot, ami azon a hétvégén több helyen jégesővel, erős széllel és viharral végigsöpört az országon.

A hajnalhasadában Egernél még csak az ég alján látszott valami kis sötétség, de aztán egyre jobban kirajzolódtak a hatalmas fellegek, elég félelmetes látvány volt, főleg ahogy egyre jobban mentünk be alá, Gyöngyösnél már teljesen felettünk volt, addigra valami furcsa sárgás derengésbe váltott a hajnali fény. felho1.jpgfelho2.jpgfelho3.jpgfelho4.jpg

A képek némileg életlenek, a feleségem fotózta menet közben, és a fényképezünk öreg modell lévén nem tud alkalmazkodni a folyamatos mozgáshoz, de a lényeg látszik.

Aztán Hatvan után eleredt az eső először 120, majd 100 végül már csak olyan 60-nal lehetett menni, mert teljesen besötétedett újra, illetve az összefüggő vízfüggönytől semmit sem lehetett látni. Megemlíteném azt a bátor motorost, aki a bagi felüljáró alatt állva várta az ítéletidő végét, hogy szerintem jó sokáig várhatott ott, ugyanis kb 2 órával később Győrnél sikerült elhagynunk a viharzónát. Elég kellemetlen élmény volt vezetni ebben az időben, a vízátfolyások és az erős szél miatt is. 

Ausztriában mindig mellbe vág a különbség, ami a két ország között van, hogy lehet, hogy ott minden olyan tiszta, rendezett és ápolt benyomást kelt? Ott is vannak rossz utak, ahogy később az alpokban életemben először sikerült osztrák úton kátyút találnom, de akkor sem olyan mértékben mint itthon, ilyenkor látszik csak igazán, hogy mennyire katasztrófálisan elhanyagolt a magyar úthálózat. Nem akarok állandóan azon nyavalyogni, hogy milyen jó ott, itthon meg milyen szar, de ha létezik lélekvándorlás, kérem tisztelettel Buddha urat, vagy aki intézi az ilyesmit, hogy legközelebb Ausztriába reinkarnáljon, if possible.

Mondjuk ezeket az alagutakat nem annyira szerettem, az út során volt belőlük jó néhány, a 100m-es-től a 3,5 km-esig.

itt még kint:

alagut1.jpg

itt meg már bent:

alagut2.jpg

Ezekben az alagutakban vezetni nem olyan jó, hamar kimerítik az embert. Az utasok viszont kifejezetten élvezték. Ezek előtt egy alagutat szimbolizáló kék keretes táblára mindig ki van írva milyen hosszú, pl: Länge 2344m.

Amint említettem, az út utolsó 100km-e országúton keresztül vezetett, már az alpokban, a 2-3000m-es csúcsok között. Gyönyörűségesen gyönyörű szép, a szem szinte nem tud betelni vele, a felhőkbe vesző, havas csúcsokkal, amik szinte az út mellett állnak. A befogadó rendszeremet szinte túlterheli ennyi szépség, a megszokotthoz képest, milyen lenne vajon ott élni? Bár gondolom, előbb utóbb megszokott lenne, és már nem adná ugyanazt az élményt. Mindenesetre, egy évben egyszer hatalmas élmény. Filzmoos környékén szálltunk meg, és egy kis pihenés után egy kicsit túráztunk a hegyekben, csodálatos volt a környék.

halst3.jpg

Ezek csupa 3000m kürüli hegycsúcsok, a kép jobb oldalán a legmagasabb a Dachstein, éppen felhőkkel takarózik.

Aztán másnap meglátogattuk Hallstadt-ot, ami tulajdonképpen a látogatásunk célja volt. Ez egy kisváros, ami arról híres, hogy olyan kevés hely van benne, hogy még a fákat is a házak falaira, meg a háztetőkre tették. Ezt megerősíthetem, tényleg kevés hely volt és ami kevés hely megmaradt, az meg tele volt ázsiai (kínai?) túristákkal.

halst2.jpg

A városba csak engedéllyel lehet behajtani, a kocsit kint kellett hagyni a városon kívüli parkolóban, ami egyébként hasonlóan Ausztria többi részéhez szintén kíválóan meg van tervezve-szervezve, valami 3000 Ft-volt a parkolás egy napra.

Ez a városka szintén csodálatos, nagyon jó volt ott eltölteni egy kis időt. Az egész nem nagy, kb 3 óra alatt, oda-vissza be lehet járni gyalog, megállva, kényelmesen nézelődve, aki szereti az ilyen látnivalót, annak jó lesz. Egyéb élményeket tekintve, van valami bazárféle, egy-két kézműves, néhány hely ahol lehet enni meg kávézni, de ezek ott felejtősek, mert egyrészt eszméletlen drága, másrészt meg mint említettem agyig kínaiakkal.

Hja, az ázsiai turisták. Alapvetően toleráns embernek tartom magam, de sajnos a példa azt mutatja, hogy mégsem vagyok az. Az ázsiai turistahordák mentalitása egyszerűen elviselhetetlen. Mindent ellepnek, lépten-nyomon megállnak szelfizni, kerülgetheted az idióta szelfibotokat, a telefonjára meredve megy mint a birka, közben valakinek közvetít, tele szájjal ordítanak egymásnak, a privát telkekre bemennek, kíírva a házra, hogy please respect our privacy, erre vagy 5 kínai mama ott traccsolt hangosan a bejárat melleti ülőkén... A csúcs az volt, amikor egy csendesebb helyen megálltam gyönyörködni a kilátásban és egy kínai mama odajött valamit vartyogott nekem, meg nyújtogatta a telefonját. Mondom mi a faszt akar, fényképezzem le? Nem, valami másik kínait fényképezett és belógtam a képbe... Basszus, nekem eszembe nem jutna mást megzavarni, inkább keresek egy másik helyet, ez meg jön nekem és karattyol.....Még egy feketepont nekik.. Sajnos utálom őket, mint a sz---t, ez van. Biztosan vannak nett kínai emberek, meg minden fasza, de a kínai turistahordáktól védj meg uram minket.

Szerencsére ők megmaradtak a mainstream útvonalakon és ha egy kicsit arrébb mentünk, akkor lehetett gyönyörködni, nagyon szép kis hely, rengeteg gyönyörű famunkával, hoztam is néhány ötletet.

halst1.jpg 

A hazafelé úton alkalmam volt megtapasztalni, a Suzuki hogy bírja a 23%-os emelkedőt, az ugyanilyen meredek lejtőt és a szerpentineket, de ezzel minden rendben volt. Kocsival alig mertünk ott menni olyan meredek volt, de azért akadt jó néhány biciklis is :-) 130-as tempónál 7,5 l körül alakuló fogyasztással jártuk meg az utat, és a kocsival minden rendben volt, hogy azután az M1-re érve visszazuhanjunk a magyar valóságba.

 

Update: hát majdnem elfelejtem, ami miatt a cikk tulajdonképpen megszületett. Az S_Crossnak van egy tulajdonsága, ami egyre jobban zavar, a turbólyuk. A turbólyuk 1500-as fordulatnál kezdődik és 2000nél fejeződik be. Vagyishát a kezdete tulajdonképpen tökmindegy, csak valahogy mindig onnantól várom a tüzíjátékot, ami nincs. Szóval 1500as fordulatalatt nyomod a gázt, az autó elkezd gyorsulni valahogy. Mélyebbre nyomod a gázt várnád, hogy megindul, ami meg is történik, ha a mutató elhagyja a 2000-es értéket. Minden fasza. Viszont az én vezetési stílusom olyan, hogy rengeteget megyek 1500-1800-2000-es fordulat környékén. Ezt az eredményezi, hogy az autó nem tudja mit akarok, nyisson e a wastegate vagy sem, egy folyamatos rángatás az élet, ha menni akarnék nem megy, csak a pedált nyomom. Amikor megindulna, én veszem el a gázt, mert nem akarok 100-zal menni, Szóval 5.ben 50-60 körül, hatodikban meg 80-90 körül ott van ez a folyamatos idióta rángás, ami miatt mindig azt hiszem, hogy valami gyujtásprobléma van, legalábbis megboldogult motorjaim csináltak annó így, amikor szar volt a gyújtásuk, eléggé idegesítő. Próbálom megszokni, de nem hiszem hogy sikerül. Ha mégis megszoknám, majd szólok. Vajon más turbós autó is ilyen, vagy én vagyok a hülye?

A bejegyzés trackback címe:

https://wannabemotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr4314074663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2018.06.27. 20:19:00

Hallstat gyönyöru, kb. 10 éve még nem volt behajtási macera. Változnak az idok.

György72 2018.07.10. 02:04:01

Nem értem én ezt. az scrossom olyan mint egy villamos, nem ránt csak tol amint megjön a turbónyomás. A turbólyuk szerintem az a történet ami a gázpedál lenyomása és a megindulás közt terül el. Pld gyorsulni nem kell vele, mert kihúzatod 6000 ig, fordulat van, szúrsz egy következőt a lendkerék lök egyet a bódén mikor kiengeded a kuplungot, majd elkezded várni a turbónyomást. De csak ekkor ránt. próbáltam rugdosni a gázpedát, de semmi. Egyébként meg 5ösben 50el? Sűrűn akarsz hajtókarcsapágyat cserélni? Szerintem nem egészséges neki. Mint a 6osban 80. 5ösben ki szoktam húzatni legalább 85-90ig, 6osban már csak haladok.
Nagyjából 1700 - 2200 közt váltogatok akkor nem eszik sokat, de annyira nem kerreg mint egy dízel. De semmi rántás, csak villanymotor. Ha rántani akarok akkor beülök a Ladába. Na az buli.

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2018.07.10. 16:08:30

@György72: érdemes lenne egyszer cserélni, lehet hogy csak túlparázom a dolgot.

FM2k 2018.09.12. 22:20:50

már van rá szoftverfrissítés, keress fel egy márkaszervizt, ingyen megcsinálják.