Gépjárműparkom története és egyéb témák

Nagymotort kéne venni és egyéb napi témák

Honda VFR750F RC36II tartósteszt

helyzetjelentés

2018. június 15. - wannabebiker

Pár napja még azt gondoltam, vége a szerelemnek, itt a vége, de aztán meggondoltam magam, úgy döntöttem, nem váltok.

A váltás gondolata azért merült fel bennem, mert robogóztam mostanában egy kicsit és az nagyon kényelmes, nem kell váltogatni, könnyű, szóval városba, a dugóba tökéletes. Járhatnék az Elyseoval is, de az nekem lassú, csutkán megy 62-t, a hajam is kinő, mire beérek Debrecenbe. Anno volt már nekem nagyrobogóm, úgy látszik, már elfelejtettem, miért adtam el. A döntő érv, ami végül is visszalépésre késztetett, hogy megszakadna a szívem, ha látnám, ahogy más ráül és elviszi a motoromat. Erre azt találtam ki, hogy nem várom meg míg felül rá, hanem bemegyek és bedugom  fülem. De tudom magamról, hogy hiányozna, és nem bírnám sokáig a szomszédok idegesítése nélkül, arra a robogó nem jó, túl csendes.

Akkor viszont jön a szokásos eljárás, karbantartani kell. Kicsit több, mint 2 éve van meg a VFR, eddig kb 7000 km-t mentem vele, túlnyomó részt, 80%-ban városban használom, megintcsak túlnyomó részt egyedül.

Eddig egyszer cseréltem olajat, olaszűrőt és levegőszűrőt, megjavítottam a letört ülésrögzítő fület, áthúzattam az ülést, mert a műbőr teljesen elöregedett, először kirepedezett, majd teljesen kiszakadt. Most olyan anyag van rajta, amit a jetsky-k ülésén alkalmaznak, egész jó, nem csúszkál rajta az ember. Javítani kellett még az indítórelé kábelezését, ugyanis valamilyen oknál fogva összeégett, és egyszer menet közben, a Csonkatemplom meletti lámpánál várakozva járó motornál elkezdett magától tekerni az indító, aztán egy párszor se kép, se hang, nem lehetett indítani. Itt csak kicseréltem az összeégett sarukat, meg a leégett szigetelést és azóta szép az élet. Cserélnem kellett az akkumulátort, röviddel a vásárlás után, illetve mindkét oldali kormánykapcsolót kezelni kellett, mert nehezen járt, illetve nem kapcsolt. Az szép volt, egyszer egy este jöttem haza, és 120-nál elment a világítás..felkavaró élmény volt :-) Most megint szarakodik a fényváltó kapcsoló, szét kell majd szednem, kipucolni.

Szintén röviddel a vásárlás után vittem műszakiztatni, aminek ismét itt az ideje, július 10.-re kaptam időpontot tegnap. A műszakira felkészítés annyiból fog állni, hogy visszarakom a gyári kipufogót arra az egy órára :-)

Viszont szeretem a járműveimet rendben tudni, azért nem halaszthatom tovább a régóta esedékes nagyszervizt, nézzük a teendőket:

- karbitisztitás és szinkron, szelephézag ellenőrzés/állítás. Ez a Yamaha Máthé-nál lesz, október 18.-ra(!) kaptam időpontot. Elgondolkodtam azon, hogy nekiállok én, de inkább a profikra bízom.

- fékbetétek cseréje. Mindhárom fékbetét a végét járja, ezeket megrendeltem már az eBay-ről.

- láncszett csere. Az első fogaskeréken egyértelműen látszik a kopás, a hátsó még jónak tűnik, viszont a lánc sajnos már lassú menetnél darál néha, meg kézzel ki lehet emelni egy kicsit a fogak közül. Ez húzós lesz, a DID szett olyan 35 rugó körül van, a JT valamivel olcsóbb, egyelőre tanácstalan vagyok. Valószínűleg a JT szett is ki fogja bírni, azt a pár évet, amíg még nálam lesz a moci, még meglátom, erre most úgy sincs pénzem, gyűjteni kell.

- olajcsere, ezt megejtem nemsoká.

- A hátsógumi elkezdett repedezni. Amikor megvettem újak voltak, 2015-ös DOT számú gumik vannak rajta, és azóta mentem vele 7000 km-t. Pirelli Diablo márkájúak a gumik, ami azért ha nem is prémium, de nem is a legalja, ennek ellenére, a hátsógumi profiljainak az alján már öregedésre utaló repedések vannak. Nem értem, ha így halad, azt is cserélni kell, pedig még kíbírna a profilmélység vagy 3-4 szezont, ami megintcsak vagy 40e Ft.

Ezen felül a februári motorozás nyomait kell eltűntetni, nem használt neki a sós latyak. Egész sok helyen elkezdett rozsdásodni, többek között a kipufogócsövek, a váltókar, meg egyéb acélalkatrészek. Gondolkodom még, hogy újrafényezzem e. A korábbi tulaj eleshetett vele, van egy pár nem túl jól eltűntetett csúszásnyom a jobb oldalán, meg elvesztette már a fényét, eléggé matt a fényezése, ezt még meglátom, ha télen nagyon unatkozni fogok, akkor lehet szépészetilegkikozmetikázom egy kicsit.

Ezen felül egész jó erőben van, mindene megvan, szóval nem egy szedett-vedett fos, bár a külföldi (vélhetően olasz) származását és az ebből járó hátrányokat nem lehet eltagadni. Nem tudom írtam e már korábban, ha nem akkor most írom, ez a motor is átesett a szokásos magyar fiatalítókúrán, vissza lett csavarva a km órája.

hondakm.pngHogy akitől én vettem tudta e? Ő eleve úgy hirdette, hogy a km adat tájékoztató jellegű, én meg tisztában voltam vele, hogy ilyen ez a popszakma. Az előttem tulaj állítólag 2015-ben vette és 500km-t ment vele, amikor én vettem emlékeim szerint olyan 25ezervalamit mutatott az óra, most 33500 körül van. Ha hozzáadjuk az elcsalt 26000-t, akkor most valahol 60000 km körüli a futásteljesítménye. Nagyobb törése nem hiszem, hogy lett volna, azt az idomok elárulnák, bár a benzintank valamikor türkiz lehetett, hiányozni nem hiányzik róla semmi, műanyag patentok, gumi takaróelemek, gyári kábelkötözők, azaz minden gyári elem megvan, az idomok alatt is, ami azért fontos jele annak, hogy eddig elkerülte a komolyabb barkácsolást.

Ez a kis szervizelősdi benne lesz összesen olyan 120-150e Forintban, ha mindezt úgy nézem, hogy 7e km-t mentem ennyi pénzből (plusz üzemanyag, stb), akkor ráncolom a homlokom, hogy a motorozás rettenetesen drága. Annyi, hogy nekem az az élmény, amit a motorozás ad, pont ennyit ér.

Ennyit és nem többet. A fentiek mellett ez is az oka, hogy nem fogok egyelőre váltani. Akár nagyrobogó, akár egy fiatalabb VFR, esetleg egy CBR1100XX, vagy márkaelhagyóként egy BMW1100GS, az elfogadható állapotú, nyomonkövethető előéletű, jól karbantartott gépek jóval 1 millió Ft-on felül vannak, az meg már egyszerűen túlságosan luxus nekem a munkába járáshoz.  

A bejegyzés trackback címe:

https://wannabemotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr6714047146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.