Gépjárműparkom története és egyéb témák

Nagymotort kéne venni és egyéb napi témák

Suzuki SX4 S-Cross 1.4 GL+ tartósteszt

I.rész - gépátvétel és az első méterek

2018. február 26. - wannabebiker

Végre pénteken eljött a nagy nap, átvehettük az autót. Taxival érkeztünk az autóházhoz egy fél órával korábban a megbeszéltnél, de mire minden papírt aláírtam és egy kávét megittam, az autó is készen állt az átadásra.

A kereskedő nem vitte túlzásba a külsőségeket. Bár amikor mi ott voltunk nem láttam mást, aki új autót vett volna át, mégis annyi volt az egész, hogy a szalon bejárata elé állított autóra felpattintották a rendszámokat, ami PO.. lett végül, és ennyi. Az autó csomagtartójába belehajigálva minden egyéb, emelő, szerszámok, a 4 nyári kerék, mehettek.

A nyári gumikat nem is tudtuk elhozni, mert azok csak úgy fértek be, ha le voltak hajtva a hátsó ülések, azokat később a gyerekek nélkül hoztuk el. 

És a tanúlság: Ne írd alá addig a hiánytalan átvételről a jegyzőkönyvet, amíg meg nem győződsz róla, hogy tényleg minden megvan. Én rendeltem az autóhoz emelőt és szükségpótkereket a gyári defektjavító helyett 70000 Forintért, de hiányzik a szerszámtartó, amibe az emelőt meg a kerékkulcsot be lehet tenni, abban van kialakítva a helye. Csak otthon vettem észre, amikor mindent kipakoltunk belőle. Ez olyan 5000 Ft, nem nagy tétel, de ha egyszer már kifizettem nekik, akkor szállítsák is le!

Szóval az autóház nem bonyolította túl az átadást, annak idején, amikor a Jettát vettem át, azért kaptunk egy üveg bort, meg ott volt egy kis "átadási szertartás". Gondolom, ez autóház függő. Ha valaha még egyszer a sors úgy hozná, hogy új autót veszek, azt nem biztos, hogy itt fogom.

Szóval utunkra engedtek bennünket, mehettünk. Vegyes érzéseim voltak először, az autónak nagyon örültem, de egyben az első néhány órában rettenetesen féltettem az autót, mindenki akkor akart ott tolatni meg manőverezni, ahol mi voltunk. Valahogy hatalmába kerített a félelem, hogy nehogy összetörjem, pedig kötöttem rá casco-t.

Eddig 600km-t mentünk vele, városban, országúton, most már egy kicsit alábbhagyott a félelem, bár tegnap elénkugrott egy őz.... A jelenlegi fogyasztása a fedélzeti rendszere szerint 6.6l körül van, 400km-nél rátankolva is hasonló értéket számoltam. Ez eddig nem olyan rossz, de még korai lenne messzemenő következtetéseket levonni. 

Külső

Akinek nincs ilyen autója, aszerint az eleje csúnya. Akinek van, annak tetszik. Ezzel én is így vagyok. Nekem amíg nem volt meg az autó nem feltétlenül tetszett az orr része, de nagyon hamar megbarátkoztam vele és most már kifejezetten tetszik, főleg, ahogy az udvaromon áll :-) Ebben a kék színben nagyon elegáncsos :-) 

Méreteit tekintve elég robusztus, jó kiállású, de nem túl nagy, ránézésre a Citroenemtől kisebb, de nem vészes. Az ajtók elég nagyok, elég szélesre lehet kitárni, rendben van. Nagyon tetszik a tetősín, a sötétített hátsó ablakok, az ajtók alján a szürke betét, egyszóval a megjelenése rendben van. 

Nem tudom miért, máskor 5 év alatt nem dudáltak annyit rám, mint aznap amikor átvettem. Igaz, hogy egy picit óvatosabban mentem, mint máskor, de dudált a kamionos, dudált az Astrás, vagy 3 szor rámdudáltak...

A belső

Ffú, ez nagyon jó. Bátran ki merem jelenteni, hogy sokkal kényelmesebb, mint a Citroen, a kényelmes francia autó. Ebben a vezetőülést kitűnően be tudom állítani magamnak, a gyerekeim is azt mondják, kényelmesebben ülnek a feleségem meg kifejezetten szereti a bunkerszerűségét. Este sok minden világít benne, egész hangulatos, kedvencem az ajtónyitáskor megvilágított lábtér. A műszerfal megvilágítása fehér és kék, ez megszokható, de nem bántam volna, ha a mutatókat fehér helyett mondjuk pirossal világítják meg, ebben a Jetta volt a király. A Citroen monokróm digitális kijelzőjéhez képest viszont nagyon jó. 

Az ajtókon van egy kis szövet, de sok a műanyag, az olcsó Suzuki féle, a műszerfal teteje egy kicsit puhább, de úgysem fogdossuk. Az ülések, mint írtam kényelmesek, jó magasan ülünk, sokféle módon állíthatók, ahol tettenérhető a spórolás az az ülések alsó borítása, ami a legolcsóbb feketés színű anyagból, valami filces vastagabb anyag, elég gagyi. 

A műszerfal szó szerint hatalmas, szerintem simán elfért volna benne egy-két fedeles tárolórekesz, de nincs benne. A kesztyűtartó kicsi, a váltó előtt van még egy kisebb üreg, van némi hely a könyöklőben, illetve az ajtózsebbe belefér a másfél literes flakon és ennyi. Szóval tárolóhelyeket tekintve meg sem közelíti a Xsara Picasso-t. 

A csomagtartó szemre éppen a fájdalomküszöb felett van, egyértelműen kisebb ugye, mint az eddigi, de ezt majd a havi nagybevásárlás fogja megmondani, belefér e az egyhavi cucc vagy sem. Ha belefér* rendben van, ha nem...

*befért

Technika

Ahogy a tesztekben is írták, a kormányzása elsőre furcsa, nagyon "ideges". A legkisebb mozdulatot is azonnal leköveti, erősen szokni kell, bár így 600km után úgy gondolom nem lesz vele gond. Egy kicsit mintha túlkormányzott lenne, főleg a Citroenhez képest. Az úttartással nincs gond, de mondom, a legkisebb, 1mm kormánymozdulatra is azonnal reagál, ami, ahogy mondtam nekem megszokandó.

A menettulajdonságairól csak nagyszabású jelzőkkel lehet nyilatkozni, ahogy valamelyik tesztben olvastam, szinte túlmotorizált ez az 1.4-es verzió. Mint a mérgezett egér, de tényleg. 1500 és 2000 fordulatszám között érezhető a turbólyuk, ami abban nyilvánul meg, hogy érzed, hogy a vonóerő nem folyamatos, de aztán 2000-től folyamatosan, mozdonyszerűen, torpanásmentesen húz. Az Eger környéki emelkedőket csuklóból lenyomja, az előzéseket erőből, 6. fokozatban egy kicsit mélyebbre kell nyomni a gézpedált és mindenki csak a hátamat láthatja, egyszóval eszméletlen királyul megy. Van ebből a motorból 1 literes is, azt mondjuk én nem venném, bár az is elég lehet a kocsi mozgatásához.

Ezen sok jóság után, ami kicsit árnyékot vet az a futóműve. Tükörsima úton csak a suhanás van, de felénk abból kevés van. Jóval több van a tördezett, kátyús, 1000szer toldott-foldott keresztbordás útnak a legkisebb jóindulattal sem nevezhető vadcsapásból (lásd lent a keretes írásomat). Az úthibákat nem tudja kimozogni, a rugózása inkább kemény, cserébe mondjuk legalább nem billeg, a belseje a rossz úton haladva hangos, futóműzaj, szélzaj, valami zörgés a műszerfalból. Szóval nem egy csendes autó ez tény. Most hétvégén nagyon fújt a szél, dobálta is rendesen az oldalszélre nagyon érzékeny kasznit és sistergett-sustorgott az ablak a fülemnél rendesen. A motorzaj, főleg gyorsításkor eléggé behallatszik, de ezt mondjuk én pont szeretem :-), gyorsításkor nagyon vagány, mély hangon dorombol, érzed, hogy ott az erő benne...

A fedélzeti hifi átlagos zenehallgatásra alkalmas, nagyobb hangerőn rezonálnak a mélyhangok a telefonommal könnyen kapcsolatba lépett. Azaz aki csendes autót vagy csúcsminőségű hifit szeretne , az ne ezt az autót vegye szerintem.

És végül a legeslegnagyobb jóság, ami ebben az autóban alapban benne van, és annyira jó, hogy minden bumfordiságát azonnal megbocsátom neki, az a ledes fényszóró. Hát emberek, az valami fenomenális, örömóda, halleluja és hozsánna :-) Annyira nagyon királyul világít, hogy el sem tudom mondani, szinte nappali fényben utazunk éjszaka is, és ráadásul ettől komolyabb autókban is 300e Ft-os feláras extra, itt meg az alapcsomag része. Azt, hogy mennyire jó egy ilyen fényszóró, leírni nem lehet, meg kell élni.

scross_front.png

Csak, hogy kb be lehessen határolni mennyire erős a fénye: a feleségem Pandáján is van ködfényszóró, amiből újakat tettem fel, amikor megvettük a Pandát. Ha azokat felkapcsolom este, az autó előtt kb dupla mennyiségű fény keletkezik. Persze a Panda főfényszóróján már meglátszik a kor, egyszer már políroztam is, ami ugyan segített, de még így is messze áll egy új fényszóró teljesítményétől. Szóval a Pandán kb dupla fényerőt jelent a ködfényszóró felkapcsolása. A Suzukin is van ködfényszóró, de a felkapcsolt főfényszóró mellett szinte nem is látszik, hogy be van kapcsolva a ködfény is, csak valami sárgás derengés látszik közvetlenül az autó előtt.

Ha véletlenül azzal a kérdéssel szembesülsz, hogy Vitarát vegyél e vagy S-Crosst én azt mondom, hogy emiatt a ledes cucc miatt ez nem is kérdés. Ha jól tudom a Vitarában nincs ez benne alapból.

Summa-summárum, az első kilóméterek után azt mondom, hogy jó döntés volt, nagyon sok mindent kapsz a pénzedért, olyanokat is, amit máshol nem kapnál, cserébe el kell viselni a néhány helyen tettenérhető olcsóságot (futómű, beltéri anyaghasználat), meg a megszokást igénylő kormányzást, de ezek nem olyan hibák, hogy beárnyékolhassák az autó jó tulajdonságait :-)

 

Az utak minősége Magyarországon.

Tél van ugye, hideg, fagy, hó, só. Ez ugye megviseli az utakat, naponta rengeteg kátyú keletkezik és ilyenkor javítani sem lehet a hideg miatt, csak maximum valami ideiglenes megoldást lehet alkalmazni, ami másnapra ugyanúgy tönkremegy. Ezzel együtt azt kell, hogy mondjam, hogy itthon az utak minősége kritikán aluli, azaz egyszerűen szar. Ez nem az, hogy egy tél tönkretette, hanem szisztematikusan az évek alatt csak a minimális fenntartásra vagy még arra sem lett költve. És ilyenkor kapok agyfaszt, amikor azt látom, hogy az országban sorra épülnek a stadionok, lassan már minden faluban lesz egy. Őszintén, mi a fasznak kell egy kibaszott stadion plusz egy ugyanakkora lovarda a 2205-ös számú út mellé Szilvásváradra??? Egyébként az út maga annyira szar, hogy úgysem lehet megközelíteni autóval. Ja értem, ezért kellett a stadion mellé közvetlen a fedett lovarda, hogy Egerből hős eleink emlékét idézve lóval lehessen majd mindenhová járni. Szóval szerintem sokkal jobb lenne ha az üres stadionok helyett inkább normális utakat építenének.  

A bejegyzés trackback címe:

https://wannabemotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr4413696478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.