Gépjárműparkom története és egyéb témák

Nagymotort kéne venni és egyéb napi témák

Előjáték

avagy az ajánlati fázis

2018. február 14. - wannabebiker

Sokszor elfelejtem, hogy valamilyen döntést miért hoztam, mert azok a döntések legtöbbször érzelmi alapúak, ami azért nem szerencsés, mert az ember érzelmei gyakran változnak illetve megváltoznak. Ma már a pillanatnyi fellángolás helyett a megfontolt döntéseket részesítem előnyben, még akkor is, ha több vesződséggel jár.

Azt most egészen pontosan meg tudom mondani, hogyan jutottam arra a döntésre, hogy ezt a típusú autót válasszam. Az újautó kérdés ugye régebb óta foglalkoztat, konkrétan már legalább 25 éve :-).

Először 2007-ben jött elő ténylegesen is ez a téma - az új autó -, Suzuki Swiftet és Skoda Fabiát nézegettem, a 2. generációs Swiftet ki is próbáltuk. Akkoriban CHF lakáshitelem volt és még éppen nem kezdődött el a válság. Akkoriban lehetett hozni 10% meg még kevesebb önerővel a szalonból ú jautókat, biztosan emlékszik még mindenki, a J és a K betű nagyon hamar lepörgött, a két sorozat összesen alig 3 év alatt, a J ugye 2004 elején indult, 2007 év végén meg már ott volt az L. Az L betűnek aztán kellett magában 3 év...

Kicsit több, mint 1 hónap múlva kiderült, hogy nagyon helyesen, azt a döntést hoztam, mégsem vágok bele az újba, elég egyszerre egy hitel 2 kisgyerek meg egy kereset mellé. Azóta is áldom az eszemet ezért a döntésért, mert nagyon kemény időszakot éltünk át a CHF elszállása miatt 1 hitellel is, szerintem az autóba belebuktam volna. 

2016 őszén vettük a feleségemnek a Pandát és a srác, akitől vettük éppen egy új Vitarában ült, nagyon dícsérte, hogy az 1,6-os motor ellenére milyen jó a fogyasztása. A Vitara egyébként egész pofás kis autó, bár vannak gagyi részletei, pl a hátsó lámpája. Szóval a Vitara gondolat el lett ültetve a fejemben, tavaly nyárom aztán elmentük egy szalonba és megnéztünk egyet. A Vitara nagyon szép autó, tetszetős, magas felépítésű, de belül nagyon kicsi, főleg a hátsó utasszekció. Nem emlékszem már pontosan, de annyira kicsi, hogy azóta fel sem merült, hogy Vitarát vegyünk, és a szalonban ott állt mellette egy S-Cross. A faceliftes változat egész korrektre sikeredett, a régebbi verzió egyáltalán nem tetszik, annak az orr része gusztustalan. A faceliftes vicsorgó orr részét is rengeteg kritika éri, de az nekem már vállalható. Az S-Cross már elég nagy méretre, bár a Citroenünkhöz képest kisebb, de már megüti nálam a minimum szintet. Az ára akkoriban 1M-val felette volt a Vitaráénak, így akkor meg is állt a tudomány, meg még bizonytalan voltam, hogy akarok e autóra költeni ennyi pénzt.

Idén januárban, mikor megérett a gondolat, hogy eladom a Cipit, először ugye a C4 Grandot akartam, de azt ugye elvetettem, hamar belefáradtam az igazgyöngy keresésébe a használtpicon, ezért még egyszer megnéztük az S-Crosst. Most nagyon komoly engedménnyel hirdetik és minden számomra fontos extra elérhető benne. Néztünk előtte C4 Grandot is újonnan, de az nagyon drága. Ha a szájam íze szerint állítom össze, akkor olyan 7,5 - 8M Ft lenne a vége, így maradt a S-Cross.

Ezen a ponton vetettem el a dízelt és fordultam a benzinesek felé és az S-Crossról mindenütt nagyon jókat olvastam ebben a tekintetben. A benzines S-Cross újonnan, engedménnyel már elérhető közelségbe került újként is számunkra, igaz némi bankhitellel meg kell támogatni, de mint korábban írtam, én most kilépek a használtautós körből.

Megnéztem más típusokat is, hogy legyen összehasonlítási alap, de a Suzuki jött ki nyertesen az összehasonlításokból. Ennyiért már lehetne venni VW Jettát, Fordot, Kiát, Nissan Qashqai-t stb venni, de amint a konfigurátorokban belerakosgattam azokat az extrákat, amik nekem kellenek, mindjárt legalább 6 M környékén jártam, szóval ezek ugrottak.

Külön tetszik a Nissan aktuálisan futó promója a 4,99 M Ft-os csalival, ezért ez külön bekezdést kap. Ez a promó:

kaskaj.JPG

Nosza rajta hát, konfiguráljunk egyet gyorsba:

kaskaj_konfig.JPG

A konfigurált autó alap benzinmotorral (1.2 Tce 115LE) az alaptól eggyel magasabb felszereltségi szinttel, mert az alapot jelentő Visia felszereltségi szintben olyanok vannak, hogy manuális légkondi..., felár nélküli piros színben. Ugyan ez még az alku előtti alapár, és még ha 1M Forintot engednek is, akkor is annyiba kerül, mint az S-Cross gazdagon felszerelve, forgalomba helyezve. Nem tudom, ha ragaszkodnék a 4,99 M-hoz milyen Qashqai-t kapnék a Nissantól? Persze a Káskáj alapból jobb autó, mint a Suzu, meg nagyobb, meg bla-bla, és értem én, hogy be kell csalogatni a vevőt a szalonba, de azért Kedves Nissan ne egy ekkora ordas csúsztatással indítsatok már pls. Korektmiifámvrong.

Summa summarum, leszintetizáltam a fejemben levő katyvaszt az S-Crossra, irány a Suzuki.hu és kértem tesztvezetést meg ajánlatokat. 

Tapasztalatok:

3 helyről kértem ajánlatot, 2 debreceni és egy nyiregyházi autókereskedésből. Mindhárom esetben az adott kereskedés internetes oldalán keresztül a hivatalos űrlapot kitöltve kértem az ajánlatot.

A kért konfiguráció:

Suzuki SX4 S-Cross 1.4T GL+ indigókék metál, szerelt télikerék szettel és dísztárcsával, pótkerékkel, vonóhoroggal, meg gumiszőnyeggel. 

Az eredmények összefoglalva

Ajánlatok összehasonlítása
Debrecen I. Debrecen II. Nyíregyháza
reakcióidő 4 órán belül 2 napon belül 2 órán belül
a válasz minősége Írásos ajánlat, pontos feltételekkel, kísérőlevéllel, finanszírozási kalkulációval telefonhívás, meghívás személyes találkozóra majd ajánlat emailben, ami spamba érkezett ajánlat email-ben, folyóírással, némileg elnagyolva
volt e további javított ajánlat nem nem nem
szállítási határidő van raktáron, kb 2 hét rendelésre, kb 2 hónap van raktáron, kb 2 hét
kocsi alapára 5740000 5740000 5740000
központi kedvezmény 940000 nem említi külön nem említi külön
a szalon egyedi kedvezménye 100000 nem említi külön nem említi külön
vonóhorog 150000 125000 ajándékba
télikerék tpms szenzorral gyári acélfelnin szett Yokohama 260000 noname 220000 vagy Yokohama 260000 Yokohama 230000
dísztárcsa szett 12000 13000 12000
pótkerék + emelő szett 73000 50000 60000
gumiszőnyeg 20000 együtt a csomagtértálcával ajándékba ajándékba
csomagtértálca 14000 ajándékba
kresz tartozék csomag ajándékba ajándékba nem említette
forgalombahelyezés 120000 110000 100000
finanszírozott összeg 2.11 M Ft nem adott ajánlatot 2 M Ft
fizetendő kamat a teljes futamidő alatt 221000 nincs adat 310960
végösszeg 5556000 kp 5240000 5512000
egyéb

ingyenes 1000km átnézés, gyári szőnyeggarnitúra, ingyenes nullrevizió

a téli kereket lehetőség van nem prémium márkás abronccsal is megvásárolni ,ez esetben 40e Ft-tal kevesebb a vége

 

S hogy melyiket választottuk? Debrecen I.-t, a legdrágábbat. Miért?

Sajnos a Debrecen II ajánlata a spam mappámba érkezett így már csak jóval a megrendelés leadása után láttam meg, és bár elmondtam neki, hogy finanszírozást szeretnék igénybe venni, nem küldött rá ajánlatot, így értékelhetetlen. Említette ugyan az értékesítő, hogy nézzem a spam mappámat is, de elfelejtetettem, meg milyen már, hogy tudja, hogy spamba szokott kerülni a levelük és nem hív fel? Nem baj, ha Debrecen I.-gyel valami nem jönne össze, akkor ők következnek. Tehát volt két ajánlatom és igaz hogy ebből a debreceni volt a rosszabb 44e Ft-tal, de ez nem akkora különbség, ami miatt megéri átmennem Nyíregyházára, akárcsak egyszer is, plusz a srác kihagyta az ajánlatából a hitelfelvételi díjat, és a kreszcsomagot.

Írtam a nyiregyi értékesítőnek, aki egy szimpatikus fiatalember 31-2-3 év körül, hogy tisztelettel megköszönöm az értünk tett fáradozásait és sok további sikeres értékesítést kívánok neki, és bár az ő ajánlata jobb de nem tőle rendelünk. Erre hív 20 perc múlva, de hát hogy-hogy, ha az övé a jobb, akkor miért nem? Aztán meg ír még egy válaszímélt, hogy balasetmentes közlekedést kíván és továbbra sem érti.

Na, akkor ha olvasod most jól figyelj: 44e Ft volt a két ajánlat között a te javadra. Nekem ez viszont aprópénz főleg az autó teljes élettartamára vetítve, mivel hosszú ideig szeretném használni, és nekem fontos az, hogy közel legyen az a kereskedés, ahol vettem, pontosan 44000 Ft-t ér. Érted most már? És egy jó tanács a jövőre nézve: legközelebb, ha egy leendő ügyfeled nem téged választ, egyszerűen fogadd el, és ne kényszerítsd védekezésre. Milyen már az basszus, hogy meg kell magyaráznom, szabályosan védekeznem kellett a telefonban, hogy miért nem tőled veszek? Mert csak. Azért mert. Ha már felhívsz inkább azt kellett volna megkérdezned, hogy van e valami amit tehetek azért, hogy mégis nálam vásárolj? Mindjárt más lenne a leányzó fekvése, így viszont egy arrogáns képet festettél magadról és nem megyek többet vissza hozzád, akármi is lesz. Plusz volt még egy apróság, ami nem tetszett. Megbeszéltük, hogy átmegyünk Nyíregyre megnézni a metálkéket élőben, mert neked van raktáron. Nem mondtam ugyan biztosra, mert előtte tesztvezettünk és nem voltam benne biztos, hogy átérünk.

Mégis odaértünk és hogy-hogy nem, a kéket épp egy órával azelőtt vitték el, még meg is kérdezted a másik értékesítőt, hogy ugye most vitték el? Ember, nekem ez nagyon úgy tűnt, hogy nem is volt ott kék autó. Ez, meg az elnagyolt ajánlat nulla külalakkal plusz az arrogáns viselkedés a telefonban elég volt arra, hogy nem szeretnék veled többet kapcsolatba kerülni.

No, tehát megszületett a döntés, leadtam csináltatni a szükséges papírokat, megrendeltem Debrecen I-től az autót email-ben és most várok. Leginkább arra most, hogy visszaigazolják a megrendelést.

Update: a megrendelés visszaigazolása csak nem akart megérkezni, azért hívtam az értékesítőt, hogy mi van, van e valami különleges oka, hogy semmit sem írt az emailemre? Sehogysem volt hajlandó nekem írásban visszaigazolni, csak annyit mondott, hogy szombatig tartják az autót, addig nem adják el. Hmm, tegnap még azt modta, hogy raktáron van... most ráncolom ám a szemöldököm rendesen, és felhívtam Debrecen II.-t, hogy küldjék a hiányzó hitelkalkulációt. Biztos vagyok benne, hogy túlérzékenyen kezelem a témát, de olyan ez nekem, mint a lányoknak az esküvő napja, mindennek tökéletesnek kell lennie.

A bejegyzés trackback címe:

https://wannabemotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr3413667442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.