Gépjárműparkom története és egyéb témák

Nagymotort kéne venni és egyéb napi témák

full - full - full

2012. június 10. - wannabebiker

Megnéztünk egy pár autót a hétvégén. Többek között, egy új kereskedői kifejezést is tanultam:

Full - full - full

Volt ugye a 90-es évek közepén a full extra. Azaz, a Ladák, Skodák, Trabantok után a magyar fülnek szokatlan extrák gyűjtő elnevezése. Akkoriban a full extra többek között a központi zár - klíma - bőr belső - elektromos ablak és társaira vonatkozott.

Aztán a 2000-es évek elején láttam több hirdetésben a full - full extra kifejezést. Annyira nem tudom mit takart, a nagyon feldíszített autókat jelölték így, navi, telefon ésatöbbi.

Most pénteken pedig először hallottam a full-full-full-t.

Körúton voltunk, hogy egy pár lehetséges jelöltet megnézzünk. A körút végén még beszédültünk (szó szerint) egy kerekedésbe. Ott állt ő, egyből a bejáratnál:

 

Első ránézésre tényleg gyönyörű autó. Wow LDL valami a rendszáma, 2008-as, gyönyörű, tüzes bordó metál, kis dízel sparwunder, az ára is jó, egyből megfogott bennünket. A kereskedő azonnal odapenderül. Magabiztosan indít, jön a kulcsszó: full -full - full. Mert ez az autó annyira jó. Folyamatosan dumál, eléggé idegesítő. Először úgy teszünk a feleségemmel, mint aki le van nyűgözve. Aztán beszúrunk egy két kérdést. Amitől barátunk egy kicsit elbizonytalanodik, és egy kevésbé magabiztos "még ebbe az árba is bele tudok engedni kifejezéssel" próbálja tartani magát.

Itt a duma az autóról a hirdetésből, kb ugyanezt nyomta le élőben:

 

 

 

Óra szerint 153 ezer kilóméter van az autóban, ami akár hihető is lenne, mert tényleg nagyon szép az autó. Ezt az autót mégis a hazugság szelleme lengi be, minden porcikájában:

- Mennyi nyomkodás kell ahhoz, hogy a rádió gombjai lekopjanak?

- Az újabban az autókba épített műanyag kuplung és fékpedál mennyi nyomkodástól kopik majdnem simára?

- Mennyi autópályás kilométer kell ahhoz, hogy a jobb és bal hátsó kerék előtt a kasztni oldaláról a kő és sárfelverődés miatt a fedőfesték lekopjon?

- a szervizkönyv összes bejegyzése külföldi(!), szlovák és szerb szervizek pecsétjével volt igazolva.

- a szervizkönyvbe bejegyzett tulajdonos egy budapesti autóház (családi okok, hehe)

Ennél az adott autónál további gyanúra adott okot, hogy amikor emberünk beindította, igen erősen ingadozott az alapjárat. Erre azt mondta, hogy a kevés üzemanyag miatt van. Ebben az autóban érzésem szerint legalább 200000 km-rel több van. Ez az autóház céges autója volt, és mint ilyen az évi 70-80000 km simán belement. Ennyit a 153ezerről.

Nekünk, mint dízel kettes Golfon nevelkedett használtautó vásárlónak, ez így már túl sok volt. Ott is hagytuk. Mi egyszer már fizettünk komoly tanulópénzt a naívságunk miatt, ezzel most más fog. Komoly tanulópénz lesz, ebben biztos vagyok.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wannabemotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr784576605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.