Gépjárműparkom története és egyéb témák

Nagymotort kéne venni és egyéb napi témák

Pikasszó, a dízel citrom

2011. október 25. - wannabebiker

A napokban eljátszottam a gondolattal, hogy le kellene cserélni a Fiatot valami kis dieselre, mertháthogyazmilyenjófogyaszt meg stb, az a lényeg, hogy másodperceken belül meggyőztem magam és a családom, hogy nekünk kell egy Citroen Xsara Picasso 1,6 Hdi.

Mostanra meg is szabadultam ettől a kényszerképzettől, hála a magyarországi használtautó kereskedőknek.

A téma a totalcaron itt olvasható: http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/10/12/a_magyar_hasznaltauto-vasarlo_hulye/

Azaz ennek értelmében én egy hülye vagyok. Hát bekaphatod kedves cikkszerző barátom. Ha a magyar használtautó vásárló egy hülye, akkor a kereskedő meg egy rövidlátó barom. Hogy miért?

Szóval megszületett a döntés, nézzünk egy Picasso-t. Az anyagi keret szűkös, de ha a Fiatot beszámítják, akkor egy néhány szászezer Forintot valahogyan még rá tudunk szánni.

A paraméterek:

- viszonylag fiatal, azaz legalább 2004-es évjárat

- valós futásteljesítmény, nyomonkövethető előélet

- kultúrált belterű, gyárias állapotú, sérülésmentes, őszinte autó

Az a lényeg, hogy szeretnék az "új" autóval lehetőleg nagyobb költségek nélkül, pár évet eltölteni, utána úgyis megunom/eladom/stb.

Miket találtunk:

#1. Fehér 1,6 Hdi, 2007, 92000 km, 1,885 M Ft, bla-bla-bla..

A link: http://www.hasznaltauto.hu/auto/citroen/xsara_picasso/citroen_xsara_picasso_1.6_hdi_tendance-5135900

És a hirdetés, ha már nem lenne meg a hahu-n:

 

Az ülése bal széle simára ülve. Indításkor füstbe burkolta az autókereskedés udvarát. Ennyit a 92000 km-ról. Vagy inkább 292000. A kereskedő a beszámításra kb az autóm fele árától alig magasabb összeget mondott. Köszönés nélkül eljöttünk.

A második a képeken nagyon jól mutatott, a kereskedő internetes oldala igen szimpatikus benyomást tett rám (www.trixon.hu), többek között még garanciát is lehet vásárolni a használt autókra (az már más kérdés, hogy ez a garancia nem vonatkozik később említett egzotikus alkatrészekre, azaz lepkefing). Ráadásul, az előzetes emailos érdeklődésre egy egészen elfogadható árat ajánlott az én autómra. Nosza rajta hát, irány Edelény.

#2: Barna 1,6 Hdi, 147000 Km, 1,499 M Ft, stb:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/citroen/xsara_picasso/citroen_xsara_picasso_1.6_hdi_exclusive-5149669

és a kép a hirdetésről:

 

 További szimpatikus lépés volt a kereskedő részéről, hogy a kezünkbe nyomták az autó kulcsát, és ott hagytak bennünket bogarászni. Az autó füstölés nélkül pöccre indult, egészséges hangon ketyegett, sérülésmentesnek tűnt, viszont a beltere egy elhasznált, sokat nyúzott autóról árulkodik.

- Simára taposott kuplungpedál, foszló varrású, kopott bőrkormány

- a belső ajtónyitó kilincsek festése mindkét első ajtónál teljesen lekopott

- törött szivacsú, lötyögő vezető ülés

- minden biztosnsági öv mocskos, ahol megfogja az ember

- szervízkönyv nincs, kopott gumik

- az autó külseje fel lett polírozva, aminek a nyoma a motortérben látszik. Igénytelen módon otthagyva a polírozás pora és a polírpaszta

- a turbó csőcsatlakozásai láthatóan javítottak, olajszivárgás látható.

Bár ez az autó mindezek ellenére még vállalható is lett volna, mert hát tudom, hogy használtautó, de az alkudozás végén nagyon rosszul jöttem volna ki a szituból.

- Amikor odaértünk és megemlítettem, hogy én érdeklődtem mailben, akkor már 50000 Ft-tal kevesebbre emlékezett a kereskedő a mailben ajánlottól

- mielőtt megnézte az autómat, még azt mondta, hogy csinál egy nagyszervízt a Citroenen átadás előtt

- az alku végére mindez eltűnt a végeredmény az lett volna, hogy az autóm a piaci ár 60%-ért lett volna beszámolva és egy megbízhatatlan előéletű, szinte biztosan manipulált futásteljesítményű autót vettem volna jó drágán.

A keresést ráadásul még további tényezők is nehezítették. Eleve nem bíztam abban, hogy egyszerű lesz a fenti paramétereknek megfelelő autót találni, illetve eleve csak őszinte autót vennék meg, hamár dízel, tekintve az ilyen autókban fellelhető egzotikus alkatrészeket (kéttömegű lendkerék, piezoporlasztó, stb) aminek a javítási költsége több százezer Forintra rúghat.

Szóval kedves autókereskedők, igen tudom, hogy a piacról éltek és pénzt kell keresnetek. Azt is tudom, hogy a használt szó mit jelent. Viszont nektek meg meg kell tanulni, hogy belőlünk, vevőkből éltek. És elmúlt az az idő, amikor színes zizit is el lehetett adni új autóként.

Rohadtul utálom, ha át akarnak verni. És ha valaki átver, mert át lehet verni, akkor annak még a környékét is el fogom kerülni. A kereskedő meg éhen fog dögleni, mert a fent idézett totalcar cikkel ellentétben, nem hülye az aki vásárolni akar.

Nem lenne jobb, ha őszintén megmondanád, hogy az az autó 250000-t futott. Ja, hogy akkor nem lehetne eladni 1,5 misiért, csak mondjuk 1,3-ért?

Egy üzlettől biztosan elestetek most tisztelt kereskedő pajtások. Úgy döntöttem, hogy maradok a saját autómban, nem kergetek tovább álmokat, hogy reális áron, őszinte autót lehet venni. Nektek meg bizotsan jó, ha az udvaron veri az eső a befektetést.

update 2011.10.26: olvasom, hogy 440 Ft lesz egy liter gázolaj. Szóval a dízel fogyasztásbeli előnye végleg elhamvadt a várható üzemanyagár tükrében. Bár ha a gázolaj 440 lesz, mennyi lesz akkor a benzin? Fuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://wannabemotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr993329235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.