Gépjárműparkom története és egyéb témák

Nagymotort kéne venni és egyéb napi témák

Az motorozás költségeirűl

2011. augusztus 03. - wannabebiker

Számoljunk, mennyibe is kerül ez nekünk. A motorozás nem olcsó mulatság. Manapság már nem az a szerepe, mint ami a 60-as 70-es években volt, amikor még autóhoz jutni nagyon nehéz volt, mind anyagi mind kínálati okok miatt. Akkoriban a motor volt az egyéni közlekedés  elérhető eszköze. Mára ez megváltozott. Ma az ember olcsóbban beleülhet egy autóba, és nem utolsósorban olcsóbban is utazik autóval, mint motorral.

Nézzük, hogy miért.

Először is a jogosítvány.

ha még nincs. Az A korlátlan olyan 100000 Ft körül van. A korlátozott sem sokkal olcsóbb, azaz, hacsak az életkor nem indokolja, csináljunk egyből nagy A-t.

A motor beszerzése.

Hát igen. Összehasonlítva az autók árával, egy hasonló állapotú és korú motor 50%-kal drágább, mint egy autó. 600000 Ft alatti összegből nehéz lesz kihozni egy megfelelő állapotú bármilyen motort (persze itt nem MZ-re meg Jawára gondolok, de egy jobb állapotú azokból is 200 e Ft felett van..) Azért autófronton 400000 Ft-ból már elfogadható állapotú gépet lehet találni. A 600 e FT alatti kategória már az erősen kompromisszumos rész, de ha nincs több pénz, akkor...

Az átírási és üzembentartási sarcok.

Motoroknál már 500 ccm felett fizetheted a 24 FT/ccm illetéket, forgalmi+ törzskönyv ugyanúgy 12 e FT, eredetvizsga 15 ropi, szintén, mint az autóknál. A kötelező egy árnyalatnyit olcsóbb, de ez csak az idióta ccm határok miatt van. A teljesítménysúlyadó a szintén az autóknál megszokott szinten van, főle 60+ lóerő tájékán. Azaz megvételkor kb. + 50 ropi és éves szinten még kb. 15 - 40 e Ft, motormérettől függően.

Fogyasztás.

Hát, nekem az 50ccm-es Kymco is benyelte a 2,7 litert, az XJ az 5-t, a mostani 4 körül.. Szóval 370 Forintos benzin mellett nem elhanyagolható tétel még egy motort is tankolni.

Javítás.

Egy gumi mérettől függően 10 e Ft-tól (robogóra) 20 e Ft-tól az XJ-re, de egy komolyabb sportmotor gumiszettje ütheti az 50000 Ft-ot. És egy szett gumi jóval kevesebbet bír, mint egy autón. Olajcsere. Évente illik megejteni, egy liter olaj 3000 Ft körül, tehát évente 8-10000 Ft. Lánc-lánc- eszterlánc. Erre figyelj oda a vételkor nagyon. 40000 Ft körül van a komplett szet. Ha variátoros a hajtás: egy 50-es robin még megúszod 30 körül, egy 250-esen már 50-80 ezer Forint, egy 600-as robogón csak a kevlár szíj 120000 Ft, szóval légy résen!! Összességében elmondható, hogy a motoralkatrészek aranyárban vannak. Pl amíg az autómra előre két hűtött féktárcsa 30000 Ft-ból megvan, addig a robogóm első féktárcsája, ami egy 4-es acéllemez, 23000 Ft...

Ruházat.

lásd előző posztom a témában. egy teljes ruházat, ami nem túl drága, ütni fogja a 100 e FT-ot.

 

Szóval a motorozás mára egy igen drága hobbivá vált, de azt szoktam mondani magamnak: Van aki havonta 20 ropit elfüstöl, vagy eliszik, van aki ruhára költi a pénzét. Egyszóval mindenkinek megvan a maga dilije. Az enyém ez, és ez ennyibe kerül. Ha mondjuk te is a motorozáson gondolkodsz, akkor kb ezekre számíthatsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://wannabemotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr643122812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.