Gépjárműparkom története és egyéb témák

Nagymotort kéne venni és egyéb napi témák

"A" jogsi

2011. július 15. - wannabebiker

Sziasztok

 

Megtaláltam a blogomat, illetve a szerkesztéséhez szükséges mail+jelszó párost, ez önmagában kúl. De legalább azzal nem vádolhat senki, hogy floodolom a blogot :-)

 

Szóval, a legutolsó bejegyzés óta eltelt néhány napban megszereztem az "A" jogsit. Álljon itt a tapasztalat, hogyan:

Első lépésként ugye beiratkozik az ember egy autósiskolába a tanfolyamra. Kitöltöd a jelentkezési lapot, viszel 2 fényképet, ha nincs jogsid, akkor még egy orvosi alkalmassági papírt is viszel, kb 5-10 e Ft.

Az elméleti tanfolyam nálam januárban indult, 3 hónapig tartott, azt hiszem összesen 30 óra volt. Ezt becsülettel meg is tartotta az iskola, bár azon elég erősen csobálkoztam, hogy az elmúlt 20 évben az oktatási anyag _semmit_ nem változott. Minek kell 2010-ben még diagonál abroncsot meg akku savszint ellenőrzést tanulni???

A kb 50 fős csoportban én voltam az egyedüli, aki nagymotorra vizsgázott, úgyhogy számomra ez a rész nagyon unalmas volt, 20 év B-s tapasztalattal a hátam mögött, de végigültem. Aztán január végétől májusig szünet, mivel az idő miatt zárva volt a rutinpálya.

Májusban kezdődött a rutin, 10 óra kötelező, amiből effektíve kb 3-at ültem motoron, mert egyrészt az órák rövidek voltak, másrészt egy motoron osztoztam még 1-2 tanulóval. Egyébként a rutinfeladat 3 féle körből áll, ami nem túl bonyolult, főleg ha már ültél motoron. Az egyedüli nehezebb része a 8-as, amit a nehéz vassal csak a megfelelő technikával tudsz elesés nélkül teljesíteni. Az egész tanfolyamból ezt az egy részt éreztem hasznosnak, a 8-as menést. Ezt a lassú menetben történő kanyargást a motorozásban nagyon gyakran kell használni. Motoroskesztű, csizma alap, anélkül nem is ülhetsz motorra. +40 kHuf.

Aztán eljött a rutinvizsga napja, 5 emberből utolsóként vizsgáztam, minden ment simán, lenyomtam a 3 rutinkört, megválaszoltam a műszaki kérdést, ami az olajcserére vonatkozott. Aztán újabb egy hónap szünet, ezúttal az oktatónak volt valami baja, amiért nem mehettem egyből vezetni.

A forgalmi vezetés 20 óra hivatalosan, amit szépen alá is íratott velem az oktató. Az effektív érték 4,5 óra motoron, amiből minden alkalommal volt guminyomás ellenőrzés, illetve tankolás, hadd menjen az idő! Ebben alapvetően semmi hasznos nem volt, 30-45 km/h sebességgel a városban cirkálni, lennék már túl rajta érzés volt. A vizsga napján, megintcsak utolsóként, tettünk egy kb 4 km-es kört a városban, egyenesen előre, semmi extra, semmi forduló vagy megállás, aminek a végén a vizsgabiztos balesetmentes közlekedést kívánt és a kezembe adta a papírt, amivel aztán lehetett menni először a NKH-hoz egy másik papírért, amivel mehetsz az okmányirodába a jogsiért.

Az egész procedúra a kezdettől a jogosítvány kézbentartásáig egy fél év és 100000 Ft volt. És nekem nem kellett orvosi alkalmasságit és eü oktatás+vizsgát csinálni. Az még néhány ezer Ft.

Sokszor szoktam olvasni mindenféle vitát a hazai sofőrképzés színvonaláról... Hát, el kell hogy mondjam, nem voltam hasra esve tőle, de legalább megvan a jogsim és nyugodt lelkiismerettel ülök a motoron. Utast még egy évig nem szállíthatok, de lassan az is letelik.

Azóta egy párszáz kilóméteren túl vagyok, és már a második rendszámos motort hajtom, vegyes érzelmekkel, de erről majd legközelebb. Egyet viszont elmondhatok: motorozni jó dolog, szuper érzés, én nagyon szeretem.

 

És ahogy a tapasztalt motorostársak mondják: Széles utat, benzinkutat!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wannabemotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr133069987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.