Gépjárműparkom története és egyéb témák

Nagymotort kéne venni és egyéb napi témák

Az első bejegyzés

2010. január 19. - wannabebiker

Üdv mindenkinek!

Motorkerékpár vásárlása előtt állok. Ezt a blogot azért hoztam létre, hogy leírjam az ezzel kapcsolatos tapasztalataimat, mindenki épülésére.

Magamról néhány szót: 36 éves, családos ember vagyok. Az ország keleti felén élek, itt dolgozom. Alapvetően imádok mindent, amit belsőégésű motor hajt, zajos, pöfög.

Autóm már van, illetve több autón túl vagyok. Gyerekként kétütemű Trabantok, Wartburgok között nőttem fel. Később egy Kispolszki is volt a családban, amin a szárnyaimat próbálgattam friss jogosítvánnyal, majd a jogosítvány utáni első szentestémen totálkárra törtem.

Amikor már megengedhettem magamnak, volt több Zsigulim. Kereklámpás, kombi, ikerlámpás ezeröcsi, aztán "nyugatról" Fiat 127 tenyérnyi lyukakkal a kasztniján, '83-as Ford Escort (itt tanultam meg, hogy bontóból nem veszünk semmit, akármilyen jól is néz ki), '87-es, 2 literes szívódízel Mazda 626, amivel 130 ezer kilómétert mentem komolyabb meghibásodás nélkül, majd 1es Golf, Audi 80-as, 2es Golf (800 e Ft bukta), Lada Szamarák és most ismét egy Fiat, bár ezúttal Stilo.

Fiat 127 Sport. Nekem is ebben a színben volt.

 A motorozást kb 12-13 éves koromban Dévaványán egy kormányváltós Rigával, meg egy Verhovinával kezdtem. Mindkét moci kellemes emlékként él bennem, illetve az ismerős, akinél voltunk, ahogy szaladt mellettem. Évekkel később egy Babetta volt a folytatás, olyan mint ami a Linda filmekben is volt, pirosban. Ezt apámmal kezdtük el felújítani, nekem. Mellette viszont volt a faternak egy vadi zsír Simson S51B, kék színben.  

 

 A vége az lett, hogy a Szimó jött velem haza a vonaton, akkor még ugyanis segédmotorra sem volt jogsim.

A jogsi középiskola első osztályában lett meg, úgyhogy kb. 1 évet motoroztunk a heverokkal mindenféle földutakon, elbújva. Ebből egyszer megfogott a rendőr, de a haver apja elsikálta, úgyhogy némi szülői szigorú nézésen kívül nem lett belőle komolyabb baj.

A szeptemberi iskolakezdés után, valahogy októberre meglett a kismotoros jogsi. Emlékszem, ahogy a rutinpályán ökörködtünk az osztáytársakkal a piros 2 sebességes Babettákkal. Mindegy, meglett a jogsi, jöhetett a motorozás, szigorúan csak hétvégén, hétközbe ugye suli. A nővéremtől karácsonyra kaptam egy bukót, valami Kiskőrősi vagy ilyesmi márkájú lehetett. Ez után az egész telet végigmotoroztam a Szimóval, jól felöltözve.

 Aztán a Szimónak rövidült a sárvédője, a kipufogója, kapott krosszkormányt kézvédővel, végül fehér lett. Ekkoriban a motoros haverjaim közül az egyik már egy 250-es Etz-vel hajtott, a másik pedig egy 350-es Jawa-val. Nekem is kezdett kicsi lenni a Szimó. Nosza rajta hát, a Szimó elment 13 ezer Forintért, és átadta a helyét egy MZ TS 250/1-nek,

amelyet oldalkocsival és beállt főtengellyel vettem meg. Az oldalkocsi még aznap lekerült róla, és kezdetét vette a nagymotoros pályafutásom. Igaz, hogy jogosítvány nélkül, mert az még nem volt rá, de fiatalon az ember ilyennel nem törődik, pedig ha megfognak a rendőrök, akkor 5 évig nem is vizsgázhattam volna (legalábbis ezzel ijesztgettek). A pergő kapott Etz kipufogót, olajat a váltóba, új első lánckereket, de 100-nál valahogy nem akart többet menni. Rövid idő múlva mennie kellett.

Ezután nagyon hosszú ideig nem volt motoros kétkerekűm, az fentebb leírt autók kitöltötték az űrt. 2007-ben aztán a körülmények úgy hozák, hogy szükségem volt valamilyen járműre, ami keveset eszik, a városban elszaladgálni jó, és nem kell fizetni utána a parkolásért. A megfelelő jármű egy Kymco Agility 50 robogó lett. Sikerült egy 3 éves, 600 km-t futott, nagyon jó állapotú példányt vennem Miskolc alatt 150000 Forintért, ami az akkori új árának pontosan a fele volt.

 A robit lábon hoztam haza, ami kb 100 km volt. A robesz nem országútra való, a kezem és az ülepem szétzsibbadt mire hazaértem, de nagyon nagy élmény volt 50-nel repeszteni a kellemes napsütésben, egyedül az úton a gyér forgalomban. A robesz 1,5 év alatt, 2000 km-en keresztül kifogástalanul szolgált nálam. Csak olaj, és levegőszűrő csere volt. Eleinte egy kicsit idegenkedtem a koreai márkától, de ez egy szuper kis járgány, pontosan megfelel arra amire kitalálták: dugóban, az autók között előre a lámpánál, mindezt 2,7 literes fogyasztással. És a parkolóőrök is békénhagyták. Az egyedüli bajom a gyorsulása volt, na, az nagyon komótos. Persze 50 köbcentitől nem kell nagy dolgokat várni, de én valahogy szeretem a gyorsulásérzetet. Úgyhogy a robi is eladósorba került, egy fél év hirdetés után elvitték.

Jelenleg csinálom a jogsit A kategóriából és keményen keresem a minden szempontból megfelelő mocit. Erről a következő postokban.<href="http://wannabemotoros.blog.hu/2010/01/20/a_legfontosabb_kerdes_mire_akarom_hasznalni_a_motorkerekpart"

A bejegyzés trackback címe:

https://wannabemotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr241684591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.