Gépjárműparkom története és egyéb témák

Nagymotort kéne venni és egyéb napi témák

Honda VFR750F RC36II tartósteszt

helyzetjelentés

2018. június 15. - wannabebiker

Pár napja még azt gondoltam, vége a szerelemnek, itt a vége, de aztán meggondoltam magam, úgy döntöttem, nem váltok.

Tovább

Lányok motoron

Hogyan tanítom a lányaimat, es egyebek.

Ennek a bejegyzésnek az ötlete már vagy fél éve megvan, mégsem tudtam megírni, befejezni. Maga az cikktéma szerintem jó ötlet, beszélni kell róla, mert a motorosok között szép számmal akadnak lányok is. Mi, ha motoros lányt látunk útközben valahol, mindig felkapjuk a fejünket, hogy nini, ott egy motoros lány. Ez nem diszkrimináció, nem is annyira szokatlan, de épp elég szokatlan ahhoz, hogy mindig felkapjuk a fejünket.

Tovább

Robogónak látszó tárgy

avagy: mit kapsz ma 40000 Ft-ért?

Illúziót és meglepetést.

Kb 1 óra hosszát, vagy amíg meg nem nézed közelebbről, annak az illúzióját, hogy valami jót sikerült venned apró hibával. Majd amikor elkezded közelebbről megnézni, akkor aztán egyik meglepetést kapod a másik után.

Nézzük, pontosan mik voltak ezek a meglepetések a nemrégen vásárolt Peugeot robogómon. Ugye volt néhány jókora karc az elején, az indexbúra törött volt. A héjazat lebontása után vált láthatóvá, hogy az a néhány karc egy komoly perec nyoma, és az idomok összes kis füle le van törve, amivel egymásba kapaszkodnak. Törött a lámpa felfogató füle, gyorskötözővel van felrögzítve, az index búrája sziloplaszttal (úristen!!!) beragasztva...

Az első futómú úgy ahogy van, gatya, a villaszárak kikopva, a szimmeringek oválisra kopva, a fékbetét vason, az első gumi még eredeti, 2000-es évjáratú. Kopott is, cserélni kell. Vajon mennyi km alatt kopik el egy robogó első gumija? 30000? 50000? Ezzel szemben az órában 9000e km van..

Az oldaltámasz igénytelenül tákolva, a csavarok mindenféle szedett vedett, nem gyári csavarok, ami műanyag elem el lehet törve, az mind el is van, a fényezett elemek közül sok az útólag átfényezett.. Szóval az első ránézésre, a pince homályában egész korrektnek tűnő robogóról kiderült, hogy egy kókány szar, szétfaragott barkács fos.

Na, ezt kapod 40e Ft-ért. Azóta vettem rá bontott lámpát, oldaltámaszt, a nem működő óra helyett másikat, új variátort, fékbetétet, levegőszűrőt, ilyesmit, ja, meg megrendeltem a festéket, ugyanis átfényezem az egészet, már félig le is csiszoltam az elemeket.

Az első meglepetés után megcsináltam az elektromos baját, ugyanis nem volt szikra. Ezek a Peugeot robogók indításgátlóval kerültek forgalomba anno, és szeretik egy idő után "elfelejteni" a kulcsot és nem indulnak, nincs szikra. Ezt mondta a google a vásárlás előtt. Na, hát ebből a példányból az immo már régen ki lett hajítva és valaki belefaragta egy Honda Dio CDI-jét.

Mikor ezt láttam, már sejtettem, hogy mi lehet a baj: eltörtek a forrasztások a CDI paneljén. Így is volt, miután az egységet kibányásztam a dobozából. Valami gumiszerű anyaggal volt beöntve, nem volt túl nehéz kikaparni. Vehettem volna másik CDI-t pár ezer forintért, de így még jobb volt. Átforrasztottam a törött forrasztásokat és láss csodát, működött a motor :-) (a képen a feketével bekarikázott részeken látszik a repedés a forrasztásokon. Ennyi elég, hogy a gyújtás eltűnjön)

cpi.jpg

Egy kicsit motoroztam vele, amolyan mad-max stílusban, burkolat nélkül, aztán szétkaptam a felújítás miatt. A motorja kicsit csörög, kicsit gyenge, de nem vészes, meg ehhez a típushoz minden motorikus alkatrészt lehet kapni, az árskála széles, hengerszett például 6-60e Ft-ig van (milyen lehet egyébként az a hengerszett (henger, dugó, gyűrű, csapszeg, tömítés), amit 6000 Ft-ért árulnak?).

naszóval, most éppen felújítom, aztán motorozunk vele, ha meg nem, akkor eladom és jöhet a következő :-)

Hogyan szállíts utast motoron?

...és hogyan ne

Motorozás közben rengeteg téma eszembe jut, amit meg lehetne írni a blogon, ezek legtöbbje azonban nem elég egy teljes cikkhez, leginkább csak egy egy gondolat. Tegnap a lányomat vittem iskolába, 17. éves, 170 centi, szóval már nem gyerekméret. 

Motoron az utasszállítás kiemelten veszélyes üzem, és nem is könnyű, gondoltam, megírom hát a tapasztalataimat és a tanácsaimat.

Tovább

Egyszer még találkozunk!

azaz, hogy lettem én is hülye magyar használtautó vásárló

Az Index és társlapjai szereti lehülyézni az olvasóit, bár mostanában a választások kapcsán történt hülyézésnél egy pöttyet becsicskultak és elkezdték magyarázni a bizonyítványt. Ez engem különösebben nem érdekel, alapvetően nagy ívben teszek rá, mit gondolnak az olvasóközönségükről, szeretném elhinni, hogy a véleménynyilvánítás még szabad.

Ma arról írok, hogyan lettem ennyire gyanakvó. Írhatnám, hogy csak az autókereskedőkkel szemben, de sajnos nem lenne igaz, viszont velünk szemben már nem is elég erős kifejezés a gyanakvó.

Tovább

Egy igazán szigorú hirdetés

a tribute to Budapest

Alig telt el pár hét azóta, hogy megvettem az új autót és elvileg semmilyen alapom nem lenne a hahu böngészésére, de ma valahogy megint az oldalon találtam magamat, és természetesen rögtön gyöngyszemet találtam. Igaz, csak kicsike, de azért gyöngyszem ez.

Tovább